Twórcy Marvel Rivals odpowiadają na falę krytyki, która dotyczy matchmakingu

Studio NetEase opublikowało film wyjaśniający zasady matchmakingu w grze Marvel Rivals, odpowiadając na liczne uwagi graczy.
Deweloperzy potwierdzili, że tytuł nie korzysta z kontrowersyjnego systemu EOMM, a dobieranie drużyn opiera się na kilku czynnikach, takich jak skład zespołu czy wynik konkurencyjny gracza. Ten ostatni jest obliczany na podstawie Punktów Bazowych (zależnych m.in. od wyniku meczu) oraz Punktów Wydajności, które uwzględniają indywidualne osiągnięcia w trakcie gry.
Wyjaśniono również powody ograniczeń dotyczących większych grup. W wyższych rangach zespoły cztero- i sześcioosobowe zostały zablokowane, aby uniknąć nierównowagi i długiego czasu oczekiwania.




Twórcy podkreślili, że wprowadzenie systemu dopasowanego do ról spowodowałoby jeszcze większe opóźnienia w kolejkach.
Pełne wideo z wyjaśnieniami jest dostępne w mediach społecznościowych:
We’ve heard your feedback on matchmaking and ranking in Marvel Rivals, and your voices matter!
— Marvel Rivals (@MarvelRivals) August 21, 2025
Check out our Lead Combat Designer, Zhiyong, as he shares our developer insights on the matchmaking and ranking system.
Watch the full video to see the systems behind the game! pic.twitter.com/OmErw2WMgU