Trwa wielka ofensywa NVIDIA. DLSS 4 już stał się podstawą tworzenia gier AAA

NVIDIA kontynuuje swoją ofensywę z DLSS 4, który - warto przypomnieć - nie jest zarezerwowany tylko dla najnowszej generacji kart RTX 50.
Tak jak pisaliśmy wczoraj, NVIDIA mocno promuje rozszerzoną listę gier ze wsparciem dla DLSS 4. Opróćz Hellblade 2 wśród uzupełnionego grona gier oferujących taką opcję są nadciągające nowości AAA takie jak Borderlands 4, Resident Evil Requiem, Cronos: The New Dawn, Pragmata czy The Outer Worlds 2.
Jeśli chodzi o samą technologię skalowania obrazu DLSS 4 to NVIDIA poczyniła w niej bardzo duże postępy względem DLSS 3. Obraz w grach jest teraz bardzo stabilny nawet przy używaniu ustawienia Performance w 4K. Znacząco ulepszono też upscaling w DLSS 4 na monitorach w rozdzielczości 1440p.




Zmiany są dostępne również dla użytkowników starszych kart graficznych. Wyłącznie dla posiadaczy serii RTX 50 przygotowano natomiast Multi Frame Generation.
Niestety wszystko wskazuje na to, że DLSS i FSR to już nieodzowne motywy w branży gier AAA. Twórcy zamiast optymalizować swoje silniki dla rozdzielczości natywnych, wolą korzystać z tych algorytmów upscalingu dla uzyskania satysfakcjonującej wydajności.