Resident Evil Requiem zmiażdży skalą i klimatem rodem z TLoU2. To ma być najodważniejszy tytuł w całej serii

Resident Evil Requiem ma przynieść powiew świeżości do kultowej marki.
Według dobrze poinformowanego leakera Dusk Golema, Capcom przygotowuje otwarte obszary, pojazd do przemieszczania się i mocno rozbudowany model walki – momentami przypominający rozwiązania znane z The Last of Us Part II. Oficjalna prezentacja gry odbędzie się 19 sierpnia podczas otwarcia Gamescomu.




Capcom już wcześniej potwierdził możliwość przełączania perspektyw między pierwszą a trzecią osobą. To skomplikowane rozwiązanie wymagało podwojonej pracy nad projektowaniem lokacji, animacji i interfejsu. Oprócz tego zastosowano nowy system oświetlenia i cieni, a także technologię realistycznego odwzorowania włosów znaną z nadchodzącej Pragmaty, co ma podnieść poziom wizualny całej produkcji.
(3/4) sharing is they've been working hard to achieve having good performance on open-level designed areas like Raccoon City, along w/a vehicle to travel around it. The combat with Leon has seen huge innovations, honestly some Last of Us Part 2-isms, but also its own innovations.
— AestheticGamer aka Dusk Golem (@AestheticGamer1) August 13, 2025
W grze pojawi się nowy typ wroga – „stalker” – napędzany ulepszoną sztuczną inteligencją. Ma dynamicznie reagować na zachowanie gracza i stale podtrzymywać napięcie. Otwarte fragmenty Raccoon City zaoferują większą swobodę eksploracji i pozwolą przemieszczać się za pomocą pojazdu; przecieki sugerują, że może być to motocykl.
Mechanika ma otrzymać znaczące usprawnienia, stawiając na ciężar animacji i różnorodne akcje. Momenty, w których pokierujemy Grace, skupią się natomiast na interakcji ze środowiskiem. Dusk Golem zaznacza, że to tylko część planowanych nowości i Capcom wciąż ma kilka asów w rękawie.