PS6 z POTĘŻNĄ mocą! PlayStation 6 może zapewnić ray tracing na poziomie RTX 5090?

Pojawiły się nowe przecieki dotyczące PS6. Konsola ma zapewnić wyjątkową moc, która powinna zostać dobrze wykorzystana przez twórców next-genowych gier.
Gracze od miesięcy snują domysły na temat możliwości PlayStation 6. Nowa konsola Sony ma być kolejnym milowym krokiem w rozwoju gier wideo i zaoferować twórcom narzędzia, które pozwolą w pełni rozwinąć skrzydła w projektach następnej generacji. Oczekiwania społeczności PlayStation są ogromne.
Według najnowszych przecieków opublikowanych przez znanego leakera Moore’s Law is Dead, PS6 (rozwijane pod nazwą kodową „Orion”) ma być potężną platformą zdolną do natywnego 4K przy 120 FPS.




Konsola będzie napędzana układem AMD z rdzeniami graficznymi RDNA 5, które mają zapewnić nawet 5-10-krotnie lepszą wydajność ray tracingu względem bazowego PS5. W praktyce oznacza to poziom zbliżony do GeForce RTX 5080, a w najlepszym wypadku... niemal równy RTX 5090.
PS6 ma wykorzystywać chip graficzny z rodziny RDNA 5 w wersji AT2, oferujący od 40 do 48 jednostek CU taktowanych powyżej 3,0 GHz. Całość będzie wspierana przez ultraszybką pamięć GDDR7, co przełoży się na większą przepustowość i stabilniejszą wydajność w wymagających produkcjach. W porównaniu z PS5 Pro, nowa generacja zaoferuje ogromny skok jakościowy.
Premiera PlayStation 6 spodziewana jest w latach 2027–2028, a Sony celuje w to, by konsola stała się prawdziwym synonimem „next-gena” i oferowała twórcom pełną swobodę w realizacji najbardziej ambitnych projektów.