Battlefield 6 rządzi na Steamie. Analitycy potwierdzają wielki sukces

Battlefield 6 już podbija Steama, mimo iż gra jeszcze się nie ukazała. Jednak pierwsze oficjalne beta testy pokazały, że warto się produkcją interesować.
Osoby odpowiedzialne za Battlefielda 6 zbierają efekty swojej pracy, które przyczyniły się do tego, że pierwsze otwarte testy gry okazały się sukcesem. Okazuje się, że nie tylko wartość akcji Electronic Arts wzrosła po becie.
Alinea Analytycs przyjrzało się temu, jak darmowy weekend z nadchodzącym tytułem przełoży się na to, jak radzi on sobie na Steamie. Wyniki potwierdzają, że produkcja jest w stanie, który jest przekonujący dla wielu graczy. Według najnowszego raportu Battlefield 6 sprzedał w przedsprzedaży już ponad 600 tysięcy egzemplarzy, co przekłada się na przychód w wysokości 35 milionów dolarów.




Warto też zauważyć, że liczba osób, które dodały grę do listy życzeń, wzrosła do 2.7 miliona. Co ciekawe, 62% z nich grało wcześniej w Call of Duty, a 48% miało w swojej bibliotece Battlefielda 2042. Oprócz tego gra zwróciła uwagę fanów Helldivers 2 i Delta Force.

Według analizy do chwili rozpoczęcia się testów w dniach 25-30 lipca gra była dodawana do wishlisty przez średnio 95-150 tysięcy osób, a potem przez około 300 tysięcy graczy. Pierwszy wyraźny wzrost nastąpił po opublikowaniu gameplay trailera, który zaowocował wzrostem z 754 tysięcy do 1.23 miliona, co daje wzrost + 62% w ciągu jednego dnia. Następny miał miejsce po pierwszym dniu bety, gdy była dostępna dla posiadaczy kodu dostępu. W ciągu doby liczba chętnych wzrosła z ok. 2,20 mln do 2,44.

Rhys Elliott, który opublikował raport, zauważył również, że zainteresowanie betą było na fali wzrostu do ostatniego dnia pierwszych testów, który przypadł na 11 sierpnia, choć trudno stwierdzić, czy ten rezultat powtórzy się w drugim weekendzie. Jednak śmiało założył, że nawet jeśli zainteresowanie znajdzie swoje odzwierciedlenie w pierwszych, popremierowych wynikach i stanie się najchętniej kupowaną odsłoną serii, to sprzedaż Battlefielda 6 nie będzie lepsza od wyników Call of Duty: Black Ops 7.
Analityk uważa, że jest to siła obecnego modelu, zakładającego coroczne wydanie nowej gry. Dzięki temu CoD ma oddaną grupę fanów, którzy są przyzwyczajeni do do regularnego kupowania kolejnej odsłony, uczestnictwa w nowych sezonach i powrotu do Warzone. Natomiast Battlefield to seria gier o długoterminowym rozwoju, przez co "dolna granica sprzedaży CoDa jest wyższa niż górny pułap sprzedaży Battlefielda". Jednakże BF6 może się pochwalić tym, że w dniach 3-10 sierpnia był trzecią najchętniej kupowaną produkcją na Steamie.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Battlefield 6.