Nintendo Switch 2 z lepszym wsparciem od NVIDIA? Lynxbyte Games ujawnia zaskakujące szczegóły

Nintendo Switch 2 wzbudza ogromne emocje wśród graczy i branży technologicznej.
Deweloper Lynxbyte Games ujawnił, że Nintendo Switch 2 obsługuje DLSS 3.1, choć Nintendo i NVIDIA nie potwierdziły tego oficjalnie.




Informacja pochodzi od studia Lynxbyte Games, specjalizującego się w konwersjach gier. Specyfikacja konsoli teoretycznie pozwala na kompatybilność z NVIDIA DLSS 3.1. Switch 2 oprócz tego wspiera ray tracing, rozdzielczość 4K w trybie stacjonarnym oraz 120 Hz w trybie przenośnym.
Switch 2 apparently uses DLSS 3.1 #NintendoSwitch2 pic.twitter.com/x4vRO2AxJe
— 🏴 Xiphos | Is Wearing A Kilt! (@Xiphos_YT) August 10, 2025
Chociaż dane te nie są oficjalne i należy je traktować ostrożnie, układ SoC Tegra T239 z GPU Ampere, wzbogacony o Optical Flow Accelerator z architektury Ada Lovelace, teoretycznie umożliwia obsługę DLSS 3.1.
GPU Ampere zazwyczaj wspiera DLSS do wersji 3.0, natomiast Ada Lovelace wprowadziła nowsze warianty, aż do DLSS 4 w mikroarchitekturze Blackwell. To sugeruje, że Switch 2 łączy elementy obu architektur.
Niezależnie od wersji DLSS, konsola już udowodniła wysoką wydajność w grach jak Cyberpunk 2077: Ultimate Edition, co potwierdzają recenzje podkreślające płynność rozgrywki.
Ponadto, Nintendo Switch 2 wyróżnia się lepszą efektywnością energetyczną, co jest kluczowe dla urządzeń przenośnych, pozwalając na dłuższe sesje bez ładowania. Wprowadzenie DLSS 3.1 w przyszłych grach wydaje się być więc tylko kwestią czasu.