Unreal Engine 5 z lepszą wydajnością od UE4. Bardzo popularna strzelanka na nowym silniku

Deweloperzy Valorant zdecydowali się przejść z silnika Unreal Engine 4 na Unreal Engine 5.3. Sprawdźmy, co zmienia ten manewr.
MxBenchmark PC przygotował porównanie oprawy w Valorant na Unreal Engine 4 i w nowej wersji, czyli z Unreal Engine 5.3. Jak widać zmiany wizualne są tutaj niewielkie i ograniczają się głównie do cieniowania i systemu oświetlenia.
Co z wydajnością? Gra zyskuje w Unreal Engine 5.3 kilka-kilkanaście klatek animacji względem UE4, ale można to zauważyć podczas zabawy z bardzo wysokim frameratem. Ta pozytywna zmiana będzie zatem pod względem pewnie nieodczuwalna dla większości osób. Mimo wszystko warto odnotować fakt, że często krytykowany UE5 pokonał tutaj UE4, co uwidacznia, jak ważna jest praca programistów, którzy rozumieją specyfikę Unreal Engine 5.




Aktualizacja 11.02 jest już dostępna do pobrania dla Valorant. Oprócz "małej poprawy wydajności" - jak stwierdzają deweloperzy, dostajemy też znacznie mniejsze rozmiary plików samej gry na dysku (rozmiary plików zredukowano o ponad połowę). Oprócz tego w grze zaimplementowano szereg poprawek bugów (ich lista czeka na Was tutaj).