GTA 6 może nie osiągnąć 60 FPS na konsolach? Były deweloper Rockstara uważa, że... to dobrze

Choć Grand Theft Auto VI ma zdominować rynek gier w 2026 roku, wiele wskazuje na to, że gra nie osiągnie 60 klatek na sekundę na podstawowych konsolach.
Według byłego dewelopera Rockstar Games, Obbe Vermeija, może to jednak nie być problem – a wręcz świadomy wybór. W jego opinii 30 FPS może oferować lepsze wrażenia wizualne, które bardziej pasują do stylu rozgrywki GTA.
Vermeij, który pracował nad kultowymi odsłonami serii w czasach PS2 i PS3, podkreślił na platformie X, że wybór niższej liczby klatek może być uzasadniony tzw. „kompromisem wizualnym”.




Przy 30 FPS można wyrenderować dwa razy więcej polygonów niż przy 60 FPS.
– napisał.
Taki zabieg pozwala deweloperom postawić na szczegółowość grafiki, która może lepiej oddać klimat i rozmach gry niż płynność animacji.
Jego zdaniem, o ile dla gier nastawionych na rywalizację wyższy klatkaż jest niezbędny, o tyle w przypadku GTA – gry skupionej na eksploracji i filmowym doświadczeniu – gracze mogą bardziej docenić jakość wizualną niż płynność rozgrywki.
Tym samym Vermeij zasugerował, że nawet jeśli GTA 6 będzie dostępne w 60 FPS tylko na PS5 Pro, wersja 30 FPS może być w pełni wystarczająca dla większości graczy.
It's a trade off. At 30 fps you can render twice as many polygons compared to 60 fps. For a competitive action game you'd always go for the high frame rate but for gta you might prefer the visual details.
— Obbe Vermeij (@ObbeVermeij) July 27, 2025