GTA 6 może nie osiągnąć 60 FPS na konsolach? Były deweloper Rockstara uważa, że... to dobrze

Gry (plotka)
1994V
GTA 6
Michał Pieczarski | Wczoraj, 16:59
PS5 XSX|S

Choć Grand Theft Auto VI ma zdominować rynek gier w 2026 roku, wiele wskazuje na to, że gra nie osiągnie 60 klatek na sekundę na podstawowych konsolach.

Według byłego dewelopera Rockstar Games, Obbe Vermeija, może to jednak nie być problem – a wręcz świadomy wybór. W jego opinii 30 FPS może oferować lepsze wrażenia wizualne, które bardziej pasują do stylu rozgrywki GTA.

Dalsza część tekstu pod wideo

Vermeij, który pracował nad kultowymi odsłonami serii w czasach PS2 i PS3, podkreślił na platformie X, że wybór niższej liczby klatek może być uzasadniony tzw. „kompromisem wizualnym”.

Przy 30 FPS można wyrenderować dwa razy więcej polygonów niż przy 60 FPS.

– napisał.

Taki zabieg pozwala deweloperom postawić na szczegółowość grafiki, która może lepiej oddać klimat i rozmach gry niż płynność animacji.

Jego zdaniem, o ile dla gier nastawionych na rywalizację wyższy klatkaż jest niezbędny, o tyle w przypadku GTA – gry skupionej na eksploracji i filmowym doświadczeniu – gracze mogą bardziej docenić jakość wizualną niż płynność rozgrywki.

Tym samym Vermeij zasugerował, że nawet jeśli GTA 6 będzie dostępne w 60 FPS tylko na PS5 Pro, wersja 30 FPS może być w pełni wystarczająca dla większości graczy.

Źródło: insider-gaming.com

Komentarze (63)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper