Wuchang na porównaniu grafiki. 360p na jednej konsoli i niewykorzystany potencjał PS5 Pro

Gry
2362V
Wuchang
Bartosz Dawidowski | Wczoraj, 12:00
PS5 XSX|S PC

Problemy z warstwą techniczną w Wuchang: Fallen Feathers występują nie tylko na PC. Również na konsolach grafika w tej produkcji pozostawia sporo do życzenia.

Unreal Engine 5 ponownie okazuje się twardym orzechem do zgryzienia przez deweloperów gier. Gra zapewnia nierówny framerate na konsolach i bardzo niską rozdzielczość natywną.

Dalsza część tekstu pod wideo

W przypadku Xbox Series S mamy tutaj do czynienia wręcz ze skrajnie niskimi wartościami. Według analizy redakcji El Analista de Bits Wuchang działa najczęściej w natywnej rozdzielczości 360p na XSS. Silnik gry potrafi zjechać jednak z rozdzielczością natywną jeszcze niżej, nawet do 300p (w zależności od nasilenia akcji na ekranie).

"Xbox Series S renderuje obraz najczęściej w rozdzielczości pomiędzy 300p a 360p. To najniższa wartość, jaką widzieliśmy w grze na tej platformie" - stwierdza El Analista de Bits.

Nie znaczy to jednak, że sytuacja wygląda diametralnie lepiej na XSX czy PS5. Tutaj również ostrość pozostawia wiele do życzenia, bo obraz skalowany jest najczęściej z rozdzielczości w okolicach 720p. 

Być może największym rozczarowaniem jest tutaj fakt, że gra działa na PS5 Pro w prawie identycznych parametrach, jak na bazowym modelu PS5. Rozdzielczość natywna rzadko wychodzi ponad to, co oferuje standardowy model konsoli. Dobrze, że chociaż framerate jest nieco wyższy (choć wiele zależy od sytuacja i sceny, co widać w 20 minucie nagrania), ale i tak można powiedzieć, że PS5 Pro zostało tutaj potraktowane przez deweloperów po macoszemu.

Wuchang mierzy się obecnie również z krytyką wydania pecetowego, które zostało słabo zoptymalizowane. Średnia gry na Steam to tylko 29%.

Źródło: https://youtu.be/y299tdwF1J8

Komentarze (93)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper