Animacja 120 fps w nowej grze na UE5. Wuchang w konsolowych testach na PS5 Pro, PS5 i XSX

Gry
2380V
Wuchang
Bartosz Dawidowski | Wczoraj, 11:28
PS5 XSX|S PC

Chińskie studio Leenzee zadbało o tryb 120 fps na Xbox Series X oraz PS5. Sprawdźmy jak wypada ten moduł w grze działającej na silniku UE5.

Wuchang: Fallen Feathers zadebiutował, a my już możemy przyjrzeć się, jak chińscy deweloperzy poradzili sobie z optymalizacją swojego soulslike'a.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jak widać w materiałach Fuzion Xbox Testing gra potrafi faktycznie dobić na XSX do poziomu 120 fps (z ustawieniem priorytetu FPS). Jeśli nie rażą Was opóźnienia związane z funkcjonowaniem Frame Generation i obcięte detale graficzne, to można rozważyć zabawę właśnie w tym module.

Dla wyświetlaczy 120 Hz przygotowano też tryb zbalansowanej grafiki. Tutaj na XSX występują już duże spadki animacji, w okolice 90 fps. Z kolei w ustawieniu priorytetu jakości grafiki musimy zadowolić się ok. 80 klatkami animacji na sekundę.

Co ciekawe - zaskakująco mizernie działa tutaj tryb 60 fps w ustawieniu zbalansowanej grafiki, gdzie framerate to tylko ok. 40 fps. Przy ustawieniu lepszej grafiki animacja spada na XSX nawet do 30 fps. Jedynym sensownym ustawieniem na XSX w 60 Hz jest zatem priorytet wydajności, który generalnie utrzymuje 55-60 fps.

Kanał RajmanGaming przygotował również test wydajności w Wuchang na bazowym modelu PS5 i PS5 Pro. Przed porównaniami wyników PS5 i XSX zwracam uwagę na to, że obie redakcje użyły innych miejsc/sekwencji rozgrywki w grze do swoich testów, co może znacząco wpływać na generowany framerate. Ciekawsze w tych filmikach jest zestawienie tego, jak tytuł działa i wygląda na PS5 Pro i na podstawowym modelu PS5.

Źródło: https://youtu.be/sF2xvfLuobs

Komentarze (51)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper