Przygotowanie Final Fantasy Tactics — The Ivalice Chronicles nie było łatwe. Gra została stworzona od podstaw

Gry
1928V
Final Fantasy Tactics
Grzegorz Cyga | 23.07, 19:07
PS5 XSX|S NS2 PC NS PS4 XONE

Do premiery Final Fantasy Tactics — The Ivalice Chronicles zostało już nieco ponad dwa miesiące. Zatem twórcy chcą mieć pewność, że gracze wiedzą, z czym już 30 września będą mieli do czynienia. Okazuje się, że produkt nie jest prostym remasterem.

Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles to nowość w portfolio Square Enix, która pozwoli zapoznać się z klasykiem wydanym na pierwsze PlayStation w 1997 roku. Natomiast za sprawą nadchodzącego wydania gra ukaże się na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch, Nintendo Switch 2 i PC. Jednak to nie jedyny powód, dla którego warto zwrócić uwagę na tę pozycję.

Dalsza część tekstu pod wideo

Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles nie jest zwykłym portem 28-letniej gry. Reżyser remastera i autor przebiegu wydarzeń w oryginale, Kazutoyo Maehiro, w wywiadzie dla PlayStation Blog wyjawił, że twórcy zdecydowali się pójść wzorem takich remasterów jak Diablo II Resurrected czy Tomb Raider I-VI Remastered i przygotować wersję, która dostosuje tytuł do współczesnych standardów i zachowa ducha pierwowzoru. 

Niestety, chociaż zamiar był szlachetny, okazał się trudny do zrealizowania. Otóż jak twierdzi Kazutoyo Maehiro, zespół nie posiadał kodu źródłowego, przez co Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles powstało w zasadzie od zera.

Nie mieliśmy wtedy dostępnych tak skutecznych narzędzi do zarządzania zasobami, jakie są dostępne dzisiaj, i tworzyliśmy gry, zasadniczo nadpisując poprzedni kod za każdym razem, gdy naprawialiśmy błąd lub dodawaliśmy nowy język.

Mimo to twórcy nie zamierzali zmieniać założenia, dlatego początkowo rozważali wypuszczenie emulowanego pierwowzoru, lecz finalnie zdecydowali się na przygotowanie dwóch wersji — klasycznej i ulepszonej. 

Ponieważ klasyczna wersja miała odtworzyć oryginalną grę, mieliśmy możliwość zaimplementowania jej za pomocą emulatora. Jednak ta metoda nie pozwoliłaby nam na szczegółowe udoskonalenia, nawet jeśli celem było odtworzenie oryginalnej gry. Po naszej analizie uznaliśmy, że najlepszym sposobem na zapewnienie, że gra spełnia nowoczesne standardy grywalności, pozostając wierna oryginałowi, była jej przebudowa.

Maehiro miał świadomość, że oryginał może nie spełnić oczekiwań współczesnych graczy, więc zdecydował się nie tylko odświeżyć grę, ale i ją udoskonalić. 

Jedną z rzeczy, które musieliśmy wyciąć za pierwszym razem, były dialogi postaci. To było dla mnie rozczarowujące, podobnie jak dla Yasumiego Matsuno, który pracował nad dodatkami i udoskonaleniami scenariusza do The Ivalice Chronicles. Tym razem więc dodaliśmy dialogi, jednocześnie dokonując ogólnych dodatków i udoskonaleń fabuły.

 

Na przykład w oryginalnej grze niektóre postacie rzadko mówiły po zrekrutowaniu, ale tutaj dodaliśmy rozmowy, które odgrywają się podczas bitew. Wysyłając je do konkretnych bitew, postacie takie jak Agrias, Cid i Mustadio mówią znacznie więcej. Niektóre z tych dialogów to nie tylko wymiana zdań między postaciami, ale także uzupełniają narrację lub dotykają sedna historii, np. dlaczego weteran wojenny Markiz Elmdore wybrał taką, a nie inną ścieżkę.

 

Celem było stworzenie optymalnego rozwiązania do grania w Final Fantasy Tactics dzisiaj. Nawet jeśli projekt gry jest doskonały, ludzie nie docenią go, jeśli sterowanie nie jest świetne.

Jednym z największych powodów, dla których zdecydowaliśmy się dodać i dopracować historię, było to, że ta gra zawiera dubbing. Gdybyśmy po prostu dodali dubbing bez dostosowań, brzmiałoby to nienaturalnie. Dlatego dopasowaliśmy kwestie tak, aby płynęły jako rozmowa, znacznie zwiększając ich immersję, podczas gdy dodatki wyjaśniają myśli, cele i tło postaci. Kiedy głosy postaci zabrzmiały na ekranie, poczułem, że aktorzy naprawdę ożywili je swoimi potężnymi występami. Być może czułem to w ten sposób, ponieważ pracowałem nad oryginalną grą, ale jestem pewien, że zarówno fani, jak i nowi gracze będą mogli odnieść się do tego uczucia.

Chcieliśmy też dać graczom możliwość jeszcze głębszego docenienia historii, jednak tak to zaprojektowaliśmy, aby te informacje mogły być przeglądane chronologicznie, zgodnie z działaniami głównego bohatera. Więc jeśli chcesz sprawdzić szerszy przebieg historii, możesz to zrobić poprzez 'Stan Królestwa', natomiast jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej szczegółów, możesz to zrobić poprzez plotki w tawernach lub inne funkcje.

Źródło: Push Square

Komentarze (19)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper