Greedfall 2 rozczarował? Twórcy gry zwalniają pracowników i milczą o przyszłości

Studio Spiders, znane z popularnej gry Greedfall, poinformowało o masowych zwolnieniach w dziale animacji. To kolejny niepokojący sygnał w branży gier, która w ostatnich miesiącach boryka się z falą redukcji etatów.
Według oficjalnych informacji od głównego animatora Erwana Perrina, większość zespołu ds. animacji w Spiders została zwolniona. Twórcy szukają teraz nowych możliwości zatrudnienia dla swoich specjalistów.




Decyzja o zwolnieniach zbiegła się z rozczarowującą premierą Greedfall 2: The Dying World. Gra, która zadebiutowała w early access, nie przyciągnęła graczy – w szczytowym momencie na Steamie grało zaledwie 375 osób, a ostatnio już tylko 10.
Negatywne recenzje użytkowników nie pozostawiają złudzeń – obecnie tylko 55% ocen jest pozytywnych. Główną wadą gry według społeczności jest zmieniony system walki, który przypomina gry MMO lub Dragon Age: Origins.
Mimo prób poprawy animacji i dźwięków, rdzeń walki pozostał niezmieniony i został uznany za przestarzały. To rozczarowało fanów, którzy oczekiwali kontynuacji dynamicznej akcji z pierwszej części Greedfall.
Sytuacja Spiders pokazuje, jak trudne czasy nastały dla mniejszych studiów deweloperskich. Przyszłość Greedfall 2 stoi pod znakiem zapytania, a los zwolnionych pracowników zależy od wsparcia branży.