Apple nie chce zostać w tyle. Trzech gigantów walczy o prawa do transmisji

Rynek sportowych transmisji na żywo czeka prawdziwe trzęsienie ziemi – Apple, NBC i ESPN rywalizują o prawa do transmisji prestiżowego Sunday Night Baseball w Major League Baseball. To największa bitwa o sportowe niedziele w ciągu ostatnich lat.
Komisarz MLB Rob Manfred potwierdził, że trzy medialne potęgi – Apple, NBC oraz ESPN – złożyły oficjalne oferty na prawa do transmitowania Sunday Night Baseball w sezonach 2026-2028. Decyzja ma zapaść w ciągu najbliższego miesiąca.




Walka o prawa rozpoczęła się po tym, jak ESPN zdecydował się zakończyć 35-letnią współpracę z MLB, odmawiając płacenia dotychczasowej stawki sięgającej 550 mln dolarów rocznie. MLB nie zgodziło się na tak drastyczną zmianę.
Apple już teraz transmituje Friday Night Baseball i jest postrzegane jako faworyt. NBC chce zdominować niedzielne wieczory sportowe, a ESPN chce wrócić do gry mimo niedawnego rozstania.
Nowy kontrakt będzie obowiązywał tylko do 2028 roku, bo wtedy wygasają wszystkie krajowe i regionalne umowy medialne MLB. Liga planuje wtedy całkowitą reorganizację.
Stawka jest ogromna – Sunday Night Baseball to najbardziej prestiżowe pasmo baseballowe w USA, a zwycięzca przetargu zyska miliony widzów i ogromny wpływ na rynku transmisji sportowych.