Netflix i YouTube niszczą telewizję? Rekordowy spadek oglądalności!

Filmy/seriale
930V
Netflix
Łukasz Musialik | Dzisiaj, 16:00

Tradycyjna telewizja w odwrocie! Najnowsze dane pokazują, że widzowie na całym świecie coraz chętniej wybierają platformy streamingowe zamiast klasycznych kanałów TV. Czy to definitywny koniec ery telewizyjnej?

Według najnowszego raportu Nielsen z czerwca 2025 roku udział tradycyjnej telewizji w oglądalności spadł poniżej 20% – to historyczne minimum. Coraz więcej widzów przenosi się do internetu i korzysta z serwisów takich jak YouTube czy Netflix.

Dalsza część tekstu pod wideo


Streaming odpowiada już za aż 46% całkowitego czasu oglądania telewizji w Stanach Zjednoczonych. Największym wygranym jest YouTube, który notuje rekordowe 12,4% udziału w rynku, wyprzedzając takich gigantów jak Disney czy Paramount.

Młodzi widzowie porzucają tradycyjną telewizję – w grupie wiekowej 16-24 lata tylko 48% ogląda ją co tydzień, a większość czasu spędzają na TikToku i YouTube. Dzieci coraz częściej mają własne smartfony i wybierają produkcje na YouTube Kids.

Netflix również notuje dynamiczny wzrost – w czerwcu jego udział w rynku wyniósł 8,3%, a najpopularniejsze seriale przyciągnęły miliony widzów, którzy wygenerowali miliardy minut. Letni wzrost widowni potwierdza, że streaming staje się głównym medium rozrywki.

Spadek oglądalności tradycyjnej telewizji i kablówki (łącznie 41,9%) pokazuje, że rynek mediów przechodzi rewolucję. Streaming wyznacza nowe trendy i przyciąga zarówno młodych, jak i starszych widzów.

Źródło: X

Komentarze (41)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper