Netflix i YouTube niszczą telewizję? Rekordowy spadek oglądalności!

Tradycyjna telewizja w odwrocie! Najnowsze dane pokazują, że widzowie na całym świecie coraz chętniej wybierają platformy streamingowe zamiast klasycznych kanałów TV. Czy to definitywny koniec ery telewizyjnej?
Według najnowszego raportu Nielsen z czerwca 2025 roku udział tradycyjnej telewizji w oglądalności spadł poniżej 20% – to historyczne minimum. Coraz więcej widzów przenosi się do internetu i korzysta z serwisów takich jak YouTube czy Netflix.




Streaming odpowiada już za aż 46% całkowitego czasu oglądania telewizji w Stanach Zjednoczonych. Największym wygranym jest YouTube, który notuje rekordowe 12,4% udziału w rynku, wyprzedzając takich gigantów jak Disney czy Paramount.
Broadcast viewing nearly always falls off in June after the traditional TV season ends, but the summertime blues are particularly pronounced this year. https://t.co/3IwZSx85eW
— The Hollywood Reporter (@THR) July 16, 2025
Młodzi widzowie porzucają tradycyjną telewizję – w grupie wiekowej 16-24 lata tylko 48% ogląda ją co tydzień, a większość czasu spędzają na TikToku i YouTube. Dzieci coraz częściej mają własne smartfony i wybierają produkcje na YouTube Kids.
Netflix również notuje dynamiczny wzrost – w czerwcu jego udział w rynku wyniósł 8,3%, a najpopularniejsze seriale przyciągnęły miliony widzów, którzy wygenerowali miliardy minut. Letni wzrost widowni potwierdza, że streaming staje się głównym medium rozrywki.
Spadek oglądalności tradycyjnej telewizji i kablówki (łącznie 41,9%) pokazuje, że rynek mediów przechodzi rewolucję. Streaming wyznacza nowe trendy i przyciąga zarówno młodych, jak i starszych widzów.