Netflix ma w garści wielki HIT! Film rozbił bank pod względem oglądalności

Netflixowy musical animowany „KPop Demon Hunters” niespodziewanie stał się największym hitem tego lata. W ciągu tygodnia od premiery zdobył szczyty globalnych rankingów, a ścieżka dźwiękowa podbija listy Billboardu. Co stoi za sukcesem tej produkcji?
„KPop Demon Hunters” zadebiutował na Netflixie 20 czerwca i błyskawicznie zdobył popularność, osiągając ponad 24 miliony wyświetleń w pierwszym tygodniu. Film szybko wskoczył na pierwsze miejsce w globalnym rankingu filmów platformy.




Głównymi bohaterkami są członkinie fikcyjnego zespołu HUNTR/X – Rumi, Mira i Zoey. Łączą życie gwiazd K-popu z walką z demonami, ukrywając swoje prawdziwe oblicze przed fanami.
Antagonistami są Saja Boys, demoniczny boysband zainspirowany koreańskim „jeoseung saja”. Ich przebojowe utwory „Your Idol” i „Soda Pop” zdobyły ogromną popularność, a teksty utworów poruszają temat nadmiernego przywiązywania wagi do spraw doczesnych, kosztem wiary.
Soundtrack filmu odniósł spektakularny sukces – zadebiutował na 8. miejscu Billboard 200, by w kolejnym tygodniu awansować na 3. pozycję. Siedem utworów jednocześnie znalazło się na liście Billboard Hot 100.
Popularność „KPop Demon Hunters” przełożyła się również na rekordowe wyniki streamingu – liczba odsłuchań wzrosła o 220% w ciągu tygodnia. Produkcja łączy świat K-popu z fantastyką, przyciągając zarówno fanów muzyki, jak i animacji.