Assassin's Creed Odyssey sprawił Ubisoftowi spore wyzwanie - w elemencie, na którym bazuje seria

Gry
971V
Assassin's Creed Odyssey
Mateusz Wróbel | Dzisiaj, 08:05
PC NS PS4 XONE

Seria Assassin’s Creed od początku opierała się na swobodzie poruszania i efektownym parkourze po dachach miast, katedr i zamków. Jednak w przypadku Assassin’s Creed Odyssey twórcy musieli zmierzyć się z wyzwaniem, które nie do końca wpisywało się w dotychczasową filozofię gry - starożytna Grecja po prostu nie była zbyt "wysoka".

Jak ujawnił Ban Hall, dyrektor świata gry w rozmowie z Edge Magazine, zespół projektowy szybko zauważył, że w antycznych greckich miastach brakuje monumentalnych struktur, które mogłyby stanowić naturalne środowisko do wspinaczki. W przeciwieństwie do Londynu w Syndicate czy Paryża w Unity, grecka architektura była o wiele bardziej pozioma:

Dalsza część tekstu pod wideo

To gra oparta na wspinaniu się, a więc wysokość to coś, co zawsze musimy brać pod uwagę.

Aby zrekompensować brak naturalnych punktów wspinaczkowych, twórcy postanowili sięgnąć po odrobinę fantazji inspirowanej mitologią. W ten sposób w Odyssey pojawiły się ogromne posągi i monumenty, które - choć oparte na historycznych źródłach - zostały zaprojektowane z myślą o rozgrywce. Te majestatyczne konstrukcje nie tylko urozmaiciły eksplorację, ale też stały się naturalnymi punktami orientacyjnymi i atrakcjami, które zachęcały graczy do zboczenia z głównej ścieżki.

Chodziło o to, by gracz mógł powiedzieć: "O, co to tam jest? Chcę się tam wspiąć!"

Źródło: GamesRadar

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper