„Jeśli kupno gry nie jest zakupem, to piractwo nie jest kradzieżą” - twórca Minecrafta reaguje na kampanię

Markus Persson nie jest już częścią twórców Minecrafta, ale deweloper często wypowiada się na temat aktualnych sytuacji. Notch w bardzo dosadnych słowach skomentował kampanię, która krytykuje inicjatywę Stop Killing Games.
O Stop Killing Games pisaliśmy na portalu już kilkukrotnie. To bardzo dobry ruch, który ma na celu uratowanie gier przed „zabiciem”. Często wyłączenie serwerów produkcji oferujących możliwość rozgrywki wyłącznie online, sprawia, że gracze już nigdy nie mogą włączyć tytułów.
Nie jest jednak sekretem, że Stop Killing Games nie podoba się wielu wydawcom, którzy zdają sobie sprawę z prostej sytuacji – jeśli inicjatywa zostanie poparta przez Unię Europejską, studia będą musiały przygotowywać gry w taki sposób, by nawet po wyłączeniu serwerów, gracze otrzymali dostęp do rozgrywki.




Jedną z najgłośniejszych produkcji, która została „zabita” przez wydawcę jest The Crew – gracze dobrze się bawili na serwerach wieloletniej gry, ale Ubisoft postanowił wyłączyć infrastrukturę, przez co klienci stracili dostęp do wcześniej kupionego produktu.
Stop Killing Games zostało jednak zaatakowane przez firmę Pirate Software, która stwierdziła, że ta inicjatywa „zaszkodzi wszystkim grom-jako-usługom”, co zostało bardzo szybko skomentowane przez wspomnianego autora Minecrafta.
Notch uważa, że jeśli gracze nie kupują gry, to... nie mogą jej ukraść.
Twórca Minecrafta, Notch, odpowiedział na dezaprobatę Pirate Software dla kampanii Stop Killing Games.
„Jeśli kupno gry nie jest zakupem, to piractwo nie jest kradzieżą”
Minecraft creator Notch responded to Pirate Software’s disapproval of the Stop Killing Games campaign
— Dexerto (@Dexerto) July 9, 2025
"If buying a game is not a purchase, then pirating them is not theft" pic.twitter.com/iVzAWSsFPK
Trudno się z tym nie zgodzić? Gracze często wydają ogromne pieniądze na produkcje, szczególnie w przypadku gier-jako-usług, ponieważ sięgają po kolejne DLC, a wystarczy jeden ruch twórców, by zablokować dostęp do wszystkich wcześniej kupionych produktów.