Xbox miażdżony przez jedną z założycielek. „Sprzęt Xbox jest martwy”, a marka „powoli zanika”

Nie wszyscy są zadowoleni z najnowszej strategii Microsoftu. Laury Fryer w bardzo ostrych słowach skomentowała decyzje amerykańskiej korporacji dotyczące Xboksa.
Laury Fryer jest jedną z pierwszych pracownic Microsoft Game Studios. To ona była jedną z producentek pierwszego Gears of War i następnie dyrektorką Xbox Advanced Technology Group, czyli zespołu specjalistów, który zajmuje się wspieraniem deweloperów w optymalizacji tytułów na konsolach Microsoftu.
Od wielu lat Laury Fryer nie jest już związana z Microsoftem, więc może teraz swobodnie komentować działania amerykańskiej korporacji. W swoim nagraniu na YouTube Fryer stwierdziła, że plany związane z Xbox Anywhere mogą być początkiem „powolnego wycofywania się” Microsoftu z segmentu sprzętu (konsol) dla graczy.




Xbox Anywhere zdaniem producentki jest w zasadzie zwykłym marketingiem, ponieważ ROG Xbox Ally to tak naprawdę przenośny PC Asusa – przez takie działania marka Xbox „powoli zanika”.
Oczywiście, jako jedna z założycielek zespołu Xbox, nie jestem zadowolona z obecnej sytuacji. Nie podoba mi się obserwowanie, jak cała wartość, którą pomogłam stworzyć, powoli zanika.
Z jej perspektywy – Microsoft powoli wycofuje się z tworzenia sprzętu (konsol) dla graczy:
Jestem smutna, ponieważ z mojej perspektywy wygląda na to, że Xbox nie chce lub dosłownie nie może już dostarczać sprzętu. Więc to partnerstwo [ROG Ally] polega na powolnym wycofywaniu się z biznesu sprzętowego.
Laury Fryer rzuciła nawet bardzo wymowne „sprzęt Xbox jest martwy”, a teraz Microsoft będzie chciał zmusić wszystkich do grania przez Game Passa:
Osobiście uważam, że sprzęt Xbox jest martwy. Wygląda na to, że plan jest taki, by po prostu zmusić wszystkich do korzystania z Game Pass. I powiedzmy sobie jasno, ma on dużą wartość. Myślę, że to może być powód, dla którego zdecydowali się wycenić Outer Worlds 2 na 80 dolarów... I oto chodzi, może to zadziała.
W kolejnych wiadomościach była przedstawicielka potwierdziła, że Microsoft ma naprawdę dobry zestaw gier i może zarabiać na kolejnych odświeżeniach, ale jej zdaniem brakuje nowych produkcji, które mogą przyciągnąć publikę:
Xbox ma głębokie portfolio. Remake Obliviona był oczywiście ogromnym sukcesem i mogą nadal zlecać tę pracę firmom zewnętrznym i zarabiać dużo pieniędzy, wydając swoje starsze gry. Starsze gry z czasów, gdy Xbox wiedział, jak je tworzyć.
Ale jaki jest plan długoterminowy? Gdzie są nowe hity? Co sprawi, że ludzie będą dbać o Xbox za 25 lat? Byłam podekscytowana widząc prezentację Clockwork Revolution, ale czy coś takiego wystarczy? Czy mają coś więcej?
Nadzieją jest oczywiście przyszły rok, ponieważ Microsoft będzie świętował 25-lecie marki Xbox:
W przyszłym roku minie 25. rocznica Xboksa i jestem pewna, że będą mieli jakieś wielkie ogłoszenia i plany, aby uczcić ten kamień milowy. Może przyszły rok będzie tym rokiem. Może przyszły rok będzie rokiem, w którym mgła się rozwieje i wszyscy dostrzeżemy piękno w tych najnowszych ogłoszeniach. Chyba będziemy musieli po prostu poczekać i zobaczyć.