Hideo Kojima szokuje! Azjatyckie rysy twarzy za ładne dla DS2

Gry
2304V
Death Stranding 2: On the Beach
Łukasz Musialik | Dzisiaj, 12:30
PS5

Hideo Kojima zdradza, dlaczego w jego grach rzadko pojawiają się azjatyccy aktorzy. Powód? Ich uroda sprawia, że w grafice 3D wyglądają zbyt sztucznie.

Hideo Kojima, ikona japońskiego game designu, zaskoczył fanów wyznaniem, dlaczego w jego grach, takich jak *Death Stranding 2: On the Beach*, dominują postacie o zachodnich rysach. W rozmowie z IGN Japan twórca wyjaśnił, że trudności techniczne w odwzorowaniu azjatyckich twarzy w grafice komputerowej odgrywają kluczową rolę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Kojima podkreślił, że skóra Azjatów, zwłaszcza kobiet i młodych aktorów, jest tak gładka i piękna, że po zeskanowaniu i renderowaniu w 3D wygląda nienaturalnie. Problem ten dotyczy nie tylko Japończyków, ale wielu osób pochodzenia azjatyckiego.

„To naprawdę trudne, by dokładnie odwzorować azjatyckie twarze w CG. Ich skóra jest tak delikatna, że w efekcie wydaje się sztuczna” – tłumaczył. 

undefined

Twórca zaznaczył, że nowe technologie ułatwiły proces renderowania. W Death Stranding 2 wykorzystano japońską aktorkę Shioli Kutsunę, co było możliwe dzięki nowoczesnym narzędziom. 

„Jestem bardzo zadowolony z wyniku, ale wciąż chcę to ulepszać” – dodał Kojima, wyrażając nadzieję na dalsze postępy w tej dziedzinie.

W przeszłości próby użycia azjatyckich aktorów nie przynosiły zadowalających efektów, szczególnie w porównaniu z renderowaniem twarzy starszych osób lub tych z wyraźnymi cechami, jak piegi. Kojima zauważył, że szczególne cechy występujące na twarzy znacnie łatwiej renderować, co wpływało na jego wcześniejsze wybory dotyczące obsady.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Death Stranding 2: On the Beach.

Źródło: IGN

Komentarze (21)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper