Polacy szykują arcydzieło RPG. Decyzje, konsekwencje i zadania w Wiedźmin 4

W serwisie GamesRadar pojawił się ciekawy wywiad z autorami Wiedźmina 4. Tym razem tematem rozmowy były zadania i fabuła w grze.
W tekście CDP RED podkreśla przede wszystkim, że Wiedźmin 4 będzie wolny od zadań, które są zmorą prawie wszystkich RPG. Chodzi o prozaiczne misje typu "przynieś-podaj-pozamiataj". Wiedźmin 4 ma tutaj kontynuować i rozwijać tradycję questów o jakości znanej z kultowego Wiedźmina 3 - stwierdził kierownik narracji i scenarzysta Philipp Weber.
Najważniejszą filozofią CDP RED pozostaje to, by gracze czuli, że to co robią w Wiedźminie 4 ma fabularny sens, a nie jest tylko gonitwą za kolejnymi punktami doświadczenia.




"Myślę, że pod względem balansu fabuły i questów Wiedźimin 3 był niesamowicie dobrze wyważony (…) Zadania w grze muszą mieć w sobie coś interesującego. Muszę czuć, jako gracz, że dobrze spędziłem swój czas podczas misji, a nie że tylko zabijałem swój wolny czas. Że w tym czasie nie myślałem o swojej pracy czy obowiązkach codziennych. Że doświadczyłem fabuły, która jest warta mojego czasu" - stwierdził Weber.
Deweloper podkreślił, że cały zespół kieruje się tą samą filozofią tworzenia zadań (również tych pobocznych), jak w Wiedźminie 3. W szczególności, jeśli chodzi o odczuwalne konsekwencje działań głównej bohaterki.
"Chcemy mieć to samo w Wiedźminie 4. Wybór i konsekwencje tych decyzji to złoty standard, który chcemy utrzymać. To coś, co Wiedźmin 3 zrobił perfekcyjnie" - stwierdził deweloper z CDP RED.
Jeśli chodzi o Cyberpunk 2077, to deweloperzy podkreślają, że są szczególnie dumni z głębokich relacji protagonisty z takimi postaciami jak Judy czy Panam. Możemy więc spodziewać się więcej tak rozbudowanych serii zadań z postaciami towarzyszącymi.
"Wyciągnęliśmy z tego wiele wniosków, jak tworzyć ludzi, którzy sprawiają wrażenie prawdziwych i autentycznych" - powiedział Philipp Weber