ZOWIE otwiera pierwsze europejskie laboratorium e-sportowe – sprzęt dla graczy tworzony z pomocą nauki

Technologie
171V
Zowie LAB
Maciej Zabłocki | Dzisiaj, 13:30

Marka ZOWIE, należąca do BenQ i od lat kojarzona z profesjonalnym sprzętem dla graczy FPS, ogłosiła otwarcie pierwszego europejskiego laboratorium nauk sportowych. Nowa placówka powstała w Eindhoven i jest trzecim tego typu ośrodkiem w globalnej sieci ZOWIE. Jej celem jest rozwój sprzętu do e-sportu na podstawie rzeczywistych danych i badań prowadzonych z udziałem zawodowych graczy.

Nowe laboratorium wykorzystuje zaawansowane techniki, takie jak przechwytywanie ruchu oraz elektromiografia (EMG), by analizować sposób, w jaki gracze korzystają z myszy – z uwzględnieniem ergonomii, ułożenia dłoni, aktywności mięśni czy kąta pracy stawów. Wszystko po to, by dostarczyć sprzęt jeszcze lepiej dopasowany do różnych stylów gry i konkretnych tytułów, jak CS2, Valorant, Fortnite czy Apex Legends.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jak podkreśla Jay Wu, prezes BenQ Europe, dane zebrane w laboratorium mają bezpośredni wpływ na rozwój produktów ZOWIE. – „Każdy projekt opiera się na rzeczywistych danych i badaniach. Dzięki temu możemy wspierać graczy w osiąganiu maksymalnej wydajności” – mówi Wu.

ZOWIE Lab
resize icon

ZOWIE znane jest z projektowania sprzętu we współpracy z zawodnikami – jednym z najbardziej znanych przykładów jest kultowa mysz EC, opracowana z Emilem „HeatoNem” Christensenem. Nowe laboratorium pozwala iść o krok dalej: testować sprzęt w warunkach zmęczenia, oceniać stabilność ruchów i wdrażać konkretne poprawki w ergonomii.

W praktyce oznacza to np. przeprojektowanie modelu myszy gamingowej EC3 w porównaniu do EC2 – zmieniono ułożenie bocznych przycisków i kąt nachylenia palców, by ograniczyć przypadkowe kliknięcia i zmniejszyć zmęczenie mięśni przy długich sesjach. Nowa seria DW powstała z myślą o różnych stylach chwytu, a modele DW-FK oferują lepszą precyzję w grach wymagających częstego mikroruchu.

ZOWIE podkreśla, że otwarcie laboratorium to nie tylko krok technologiczny, ale i strategiczny. Według prognoz europejski rynek e-sportu ma osiągnąć wartość 4,3 miliarda dolarów do 2033 roku, a średnioroczny wzrost wyniesie ponad 11%. Marka planuje dalsze badania i rozwój sprzętu, który odpowiadać będzie na coraz bardziej zróżnicowane potrzeby zawodników. Więcej o samym laboratorium przeczytacie w tym miejscu

Źródło: ZOWIE / Benq

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper