To będzie prawdziwa nowa generacja? Unreal Engine 5.6 ma zapewnić rewolucję

Gry
1405V
Unreal Engine 5
AlbertWokulski | Dzisiaj, 07:50
PS5 XSX|S PC

Epic Games nieustannie dopracowuje swój silnik. Najnowsza aktualizacja Unreal Engine 5 ma zapewnić deweloperom znaczący wzrost wydajności.

Największe studia na całym świecie korzystają z rozwiązań twórców Fortnite. Tak naprawdę nieliczne zespoły rozwijają gry na autorskich silnikach - CD Projekt RED jest dobrym przykładem firmy, która przez lata pracowała na własnej technologii, ale zdecydowała się przejść na Unreal Engine 5.

Dalsza część tekstu pod wideo

Najnowszy silnik Epic Games zapewnia świetną grafikę, ale także sporo problemów. Wiele studiów nie potrafi okiełznać technologii, co bardzo negatywnie wpływa na płynność rozgrywki.

Wybawieniem dla studiów na całym świecie może być Unreal Engine 5.6, ponieważ według informacji – najnowsza wersja silnika zapewni do 30% większą wydajność w nadchodzących grach.

Mafia: The Old Country, Borderlands 4, The Outer Worlds 2 czy też oczywiście Wiedźmin 4 korzystają z potencjału Unreal Engine 5 – Epic Games twierdzi, że wersja 5.6 zapewni stabilne 60 klatek z ray tracingiem w najnowszych grach. Będzie to prawdziwa nowa generacja, ponieważ dotychczas UE miało naprawdę spory problem z 60 klatkami – często nawet bez RT.

Unreal Engine 5.6 ma zapewnić większą wydajność (do 30%), usprawnić ray tracing na konsolach i PC (high-end), a warto tutaj podkreślić, że wszystko jest możliwe dzięki optymalizacji GPU i CPU. Gracze mają liczyć na lepszą jakość oświetlenia w tych obiecywanych od dawna 60 klatkach.

Najnowsza pokazówka Unreal Engine 5 została przygotowana przez MxBenchmarkPC – w tym wypadku widzimy porównanie z UE 5.4 i wzrost wydajności o 22%, ale warto zwrócić uwagę, że prezentacja męczy sprzęt wykorzystując najnowsze rozwiązania Epic Games takie jak Lumen Global Illumination.

Źródło: tweaktown.com

Komentarze (44)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper