NVIDIA aktualizuje portfolio gier z RTX – Firebreak, DOOM: The Dark Ages i ReMatch z nowymi technologiami

NVIDIA ogłosiła dziś szereg aktualizacji dla gier wspierających technologie RTX. Na czoło wysuwa się premiera FBC: Firebreak – nowej kooperacyjnej strzelanki FPP od Remedy Entertainment, dostępnej już teraz z pełnym wsparciem ray-tracingu oraz techniką DLSS 4 z MFG. Wkrótce aktualizację otrzyma także DOOM: The Dark Ages, a ReMatch — sieciowa gra sportowa — zaliczy optymalizację jeszcze przed premierą.
FBC: Firebreak (naszą recenzję przeczytacie tutaj), osadzone w uniwersum znanym z gry Control, pozwala trzem graczom wspólnie stawić czoła rzeczywistości zdeformowanej przez anomalie. Wersja PC oferuje pełny zestaw technologii RTX, wcześniej wdrożony w Alan Wake 2. Na liście m.in.:
- DLSS 4 z Multi Frame Generation
- DLSS Ray Reconstruction
- DLSS Super Resolution
- RTX Mega Geometry – redukcja czasu generowania i aktualizacji hierarchii BVH oraz zmniejszone zużycie VRAM




Na kartach GeForce RTX serii 50 techniki te zwiększają wydajność średnio 9,3-krotnie w rozdzielczości 4K z maksymalnymi ustawieniami graficznymi. Przykładowe wyniki:
- RTX 5070 Ti – ~200 FPS
- RTX 5080 – ~250 FPS
- RTX 5090 – ~360 FPS
DOOM: The Dark Ages z path tracingiem i SHaRC
18 czerwca DOOM: The Dark Ages otrzyma aktualizację wprowadzającą path-tracing oraz DLSS Ray Reconstruction. Technologia SHaRC (Spatial Hash Radiance Cache) umożliwi bardziej efektywne globalne oświetlenie, a Shader Execution Reordering poprawi wydajność na kartach RTX.
Zestawienie technologii:
- Path tracing – realistyczne światło i odbicia
- DLSS 4 (Multi Frame Generation, Super Resolution, Ray Reconstruction)
- Wydajność 4K Ultra z path tracingiem na RTX 5080 / 5090 – do 230 FPS
ReMatch, dynamiczna gra sportowa twórców Sifu, debiutuje 19 czerwca. Już teraz gracze z edycji Pro i Elite mogą grać w wersję przedpremierową. Tytuł korzysta z:
- DLSS 4 z Multi Frame Generation
- DLSS Frame Generation
- DLSS Super Resolution
Z kolei Warhammer 40,000: Speed Freeks, który niedawno opuścił fazę Early Access, obsługuje DLSS Super Resolution, co pozwala na zwiększenie liczby klatek podczas intensywnych, orkowych wyścigów. Wszystkie informacje i testy wydajności pochodzą bezpośrednio od producenta, ale sprawdzimy je także w naszych, redakcyjnych testach.