NVIDIA aktualizuje portfolio gier z RTX – Firebreak, DOOM: The Dark Ages i ReMatch z nowymi technologiami

Technologie
367V
FBC RTX
Maciej Zabłocki | Dzisiaj, 18:45

NVIDIA ogłosiła dziś szereg aktualizacji dla gier wspierających technologie RTX. Na czoło wysuwa się premiera FBC: Firebreak – nowej kooperacyjnej strzelanki FPP od Remedy Entertainment, dostępnej już teraz z pełnym wsparciem ray-tracingu oraz techniką DLSS 4 z MFG. Wkrótce aktualizację otrzyma także DOOM: The Dark Ages, a ReMatch — sieciowa gra sportowa — zaliczy optymalizację jeszcze przed premierą.

FBC: Firebreak (naszą recenzję przeczytacie tutaj), osadzone w uniwersum znanym z gry Control, pozwala trzem graczom wspólnie stawić czoła rzeczywistości zdeformowanej przez anomalie. Wersja PC oferuje pełny zestaw technologii RTX, wcześniej wdrożony w Alan Wake 2. Na liście m.in.:

Dalsza część tekstu pod wideo
  • DLSS 4 z Multi Frame Generation
  • DLSS Ray Reconstruction
  • DLSS Super Resolution
  • RTX Mega Geometry – redukcja czasu generowania i aktualizacji hierarchii BVH oraz zmniejszone zużycie VRAM

Na kartach GeForce RTX serii 50 techniki te zwiększają wydajność średnio 9,3-krotnie w rozdzielczości 4K z maksymalnymi ustawieniami graficznymi. Przykładowe wyniki:

  • RTX 5070 Ti – ~200 FPS
  • RTX 5080 – ~250 FPS
  • RTX 5090 – ~360 FPS

DOOM: The Dark Ages z path tracingiem i SHaRC

18 czerwca DOOM: The Dark Ages otrzyma aktualizację wprowadzającą path-tracing oraz DLSS Ray Reconstruction. Technologia SHaRC (Spatial Hash Radiance Cache) umożliwi bardziej efektywne globalne oświetlenie, a Shader Execution Reordering poprawi wydajność na kartach RTX.

Zestawienie technologii:

  • Path tracing – realistyczne światło i odbicia
  • DLSS 4 (Multi Frame Generation, Super Resolution, Ray Reconstruction)
  • Wydajność 4K Ultra z path tracingiem na RTX 5080 / 5090 – do 230 FPS

ReMatch, dynamiczna gra sportowa twórców Sifu, debiutuje 19 czerwca. Już teraz gracze z edycji Pro i Elite mogą grać w wersję przedpremierową. Tytuł korzysta z:

  • DLSS 4 z Multi Frame Generation
  • DLSS Frame Generation
  • DLSS Super Resolution

Z kolei Warhammer 40,000: Speed Freeks, który niedawno opuścił fazę Early Access, obsługuje DLSS Super Resolution, co pozwala na zwiększenie liczby klatek podczas intensywnych, orkowych wyścigów. Wszystkie informacje i testy wydajności pochodzą bezpośrednio od producenta, ale sprawdzimy je także w naszych, redakcyjnych testach. 

Źródło: NVIDIA

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper