Jak bić rekordy na torze Monza? Profesjonalny gracz radzi

Gry
1192V
Jak bić rekordy na torze Monza? Profesjonalny gracz radzi
Roger Żochowski | 13.07.2015, 15:37

Kilka dni temu miałem okazję wziąć udział w pokazie F1 2015 na konsoli PS4. Event poprowadził Kamil Franczak, zwycięzca polskiej edycji GT Academy, któremu niewiele zabrakło, by wygrać też zagraniczne finały. 

Na prezentacji dowiedzieliśmy się nieco w jaki sposób Kamil pokonuje zakręty, jak hamuje, przyspiesza i jak bardzo różnią się trasy wirtualne od tych rzeczywistych. Poniżej znajdziecie wskazówki oraz wizualizację jak wymasterować czas na torze Monza. Całość oczywiście stworzona przez Kamila na potrzeby pokazu. 

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Opis przejazdu po torze Monza bolidem F1 2015

Po wyjściu z zakrętu Parabolica z maksymalną efektywnością rozpędzamy się po długiej prostej start/meta. Z prędkością około 340km/h zbliżamy się do pierwszej szykany. Po lewej stronie szukamy tabliczki 150m, na której rozpoczynamy bardzo mocne hamowanie.  Jest to bardzo trudny odcinek i bardzo znaczący dla osiągania dobrego czasu okrążenia. Prędkość wynosi około 67km/h. Wyjście z szykany jest kluczowe, gdyż prowadzi do zakrętu Grande, który bez trudu możemy przejść na pełnym gazie. Z prędkością około 320km/h zbliżamy się do drugiej szykany (zakręt 4 i 5). Hamowanie rozpoczynamy tuż przed tabliczką 100m, czyli około 120m. Ważne, żeby na wyjściu uniknąć uślizgu, gdyż jest to bardzo łatwe z uwagi na dość nierówną nawierzchnię w tym miejscu. Pozostajemy skupieni, gdyż chwilę później trafiamy na sekwencję dwóch prawych zakrętów Lesmo. Lekkie hamowanie, redukcja biegu, późny apex. Na wyjściu staramy się wykorzystać całą szerokość toru, gdyż zakręt 7 prowadzi nas na długą prostą poprzedzającą trzecią szykanę Ascari. Prędkość około 320km/h, hamujemy tuż przed tabliczką 100m. 9. zakręt pokonujemy po wewnętrznej, żeby zapewnić sobię dobrą pozycję do wyjścia z szykany na długą prostą. Prędkość około 325km/h i zbliżamy się do ostatniego zakrętu na torze Monza – Parabolica. Hamujemy równo z tabliczką 100m, wczesny apex i wraz z otwieraniem się zakrętu zbliżamy się do zewnętrznej, szukamy trakcji, jak najszybciej zwiększamy prędkość i tym sposobem przekraczamy linię mety. 

Na pokazie mieliśmy też okazję przetestować pełnowymiarową replikę kierownicy bolidu Formuły 1 Ferrari 150 Italia. Jest to ciężka konstrukcja z metalowym wykończeniem, która pozwala poczuć się choć trochę jak kierowca bolidu. Pod przyciskami kryją się wszystkie potrzebne w grze przełączniki. Kierownica wyposażona jest w manetki zmiany biegów identyczne jak w bolidzie. Replikę można podłączyć do kierownic Thrustmaster T500RS, T300RS, T300 Ferrari GTE, TX Ferrari 458 Italia Edition. Poniżej na filmiku możecie zobaczyć jak prezentuje się kierownica i jak ją podłączyć do reszty zestawu. 

Źródło: własne

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper