Cyberpunk 2077 jednak nie błyszczy na Switchu 2. Ujawniono problemy, których nie widać na pierwszy rzut oka

Gry
6039V
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty
Grzegorz Cyga | Wczoraj, 19:27
PS5 XSX|S NS2 PC

Cyberpunk 2077 w wydaniu na Nintendo Switch 2 może i jest bardziej dopracowany niż wersja z PS4 i Xbox One, lecz nadal boryka się z pewnymi niedociągnięciami. Digital Foundry odkryło spore problemy podczas gry w dodatek Widmo Wolności.

CD Projekt RED wciąż dba o swój ostatni duży tytuł. Przygotowanie wersji dla nowych komputerów Apple'a i wydanie Cyberpunk 2077: Ultimate Edition na Nintendo Switch 2 w dniu jego premiery, to najlepszy dowód.

Dalsza część tekstu pod wideo

Chociaż Polacy zadbali o to, aby gra była dostosowana do nowego sprzętu Japończyków, nie jest nieskazitelna. Dotychczas nie było tajemnicą, że pomimo przygotowania dedykowanej wersji i wsparcia DLSS, Cyberpunk nadal potrafi okazjonalnie zgubić klatki. Jednak grając w podstawową kampanię, można było odnieść wrażenie, że nie są to problemy, na które nie dałoby się przymknąć oko. Niestety, dodatek Cyberpunk 2077: Phantom Liberty pokazuje, że grze wciąż doskwierają spore bolączki. 

Digital Foundry zdecydowało się sprawdzić, jak rozszerzenie, które dodaje nie tylko nową historię, ale i całą dzielnicę, działa na debiutującym urządzeniu hybrydowym. Testy na Nintendo Switch 2 pokazują, dlaczego CD Projekt RED zdecydowało się nie umieszczać nowej zawartości na konsolach poprzedniej generacji. 

Poruszanie się po Dogtown nawet po zmniejszeniu liczby pojazdów i NPC jest bardzo niekomfortowe. Będąc w nowym fragmencie Night City klatki potrafią spaść do 20, nawet w trybie jakości.

Problemy występują nie tylko podczas początkowej, intensywnej strzelaniny oraz biegu przez slumsy, ale też poruszaniu się po oblężonych ulicach, przez co jazda po Dogtown jest prawdziwym wyzwaniem.

Co istotne, w trybie wydajności, który oferuje rozgrywkę w 40 FPS-ach, sytuacja wcale nie wygląda lepiej. Aczkolwiek dostępny podczas przenośnej gry VRR wyraźnie ją łagodzi, dlatego fanom płynności gra na telewizorze jest odradzana.

Oprócz tego, eksperci zauważyli, że wersja na Nintendo Switch 2 cienie rzucane nie przez reflektory, a Słońce, drzewa czy grube metalowe pręty mają bardzo pikselowy wygląd, przez co prezentują się gorzej niż na PS4. Dlatego dedykowane Switchowi 2 ustawienie nie jest tak precyzyjne, jak na Xbox Series S czy podstawowym PlayStation 5. 

Źródło: Digital Foundry / Eurogamer.net

Komentarze (64)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper