Cyberpunk 2077 na Nintendo Switch 2 zostawia w tyle PS4 Pro i rzuca rękawice Xbox Series S

Po premierze Cyberpunk 2077 i zapowiedzi nowej, wielkiej aktualizacji do gry (wsparcie było już kończone z 5 razy, ale CD Projekt znowu pozytywnie zaskakuje z popremierowymi update'ami), przyszedł czas na porównania nowej wersji z tymi poprzednimi.
Jak możemy zauważyć, CD Projekt Red dokonało technicznego cudu, przenosząc Cyberpunk 2077 na konsolę Nintendo Switch 2. Gra, która pierwotnie sprawiała problemy nawet na starszych systemach, teraz działa zaskakująco dobrze na sprzęcie przenośnym - i to z grafiką, która w wielu momentach dorównuje, a nawet przewyższa jakość oferowaną przez PlayStation 4 Pro czy Xbox Series S. To możliwe dzięki wykorzystaniu technologii NVIDIA DLSS, która pozwala uzyskać wysoką jakość obrazu przy niższej mocy obliczeniowej.
W trybie zadokowanym Switch 2 oferuje dwa tryby graficzne. Tryb jakości korzysta z DLSS, by skalować obraz do 1080p przy 30 klatkach na sekundę. Rzeczywista rozdzielczość, z której gra startuje, waha się od 720p do 635p. Tryb wydajności również oferuje 1080p dzięki skalowaniu, ale podnosi płynność animacji do około 40 klatek na sekundę, choć kosztem niższej rozdzielczości bazowej - między 635p a 540p.




W trybie przenośnym parametry są nieco słabsze, co naturalne dla tego typu rozgrywki. W trybie jakości gra renderuje się w rozdzielczości od 635p do 504p i podbija ją do 1080p, natomiast tryb wydajności działa w jeszcze niższej rozdzielczości, między 540p a 480p, skalując obraz do 720p przy zachowaniu około 40 fps. Trzeba jednak przyznać, że NS2 nie ma tak wielkiego ekranu, pod jakie jest podłączane PS4 Pro, przez co gra wygląda na przenośnym sprzęcie po prostu lepiej.
Co ciekawe, mimo ograniczeń sprzętowych, Cyberpunk 2077 na Switchu 2 często wypada lepiej niż wersja na PS4 Pro. Starsza konsola Sony renderuje grę dynamicznie w rozdzielczości do 1188p, z częstymi spadkami do 972p, celując w 30 fps. Jednak płynność animacji nie zawsze tam dopisuje (spadki na 25 klatek na sekundę są częste), a do tego wersja na PS4 Pro nie otrzymała aktualizacji po patchu 1.6, przez co brakuje jej wielu usprawnień obecnych na Switchu 2.
Xbox Series S oferuje lepszą wydajność z trybem 1440p/30fps lub 1080p/60fps, wykorzystując technologię AMD FSR. Jednak, by osiągnąć te wartości, wersja na Xboxie rezygnuje z części efektów graficznych, takich jak ambient occlusion - które na Switchu 2 zostały zachowane, nawet w trybie wydajności.
Switch 2 zaskakuje też szczegółowością tekstur i jakością cieni w trybie Performance, które w niektórych scenach są lepsze niż na Xboxie Series S. Choć dystans rysowania i szczegółowość otoczenia nie zawsze są wyższe, bywają momenty, w których nowa konsola Nintendo radzi sobie lepiej niż starsze konkurencyjne platformy.
Jeśli chodzi o czasy ładowania, Switch 2 plasuje się pośrodku. Gra ładuje się około dwa razy szybciej niż na PS4 Pro, choć wciąż ustępuje PS5 czy Xbox Series S. Nie są to może czasy błyskawiczne, ale różnica jest wyraźnie odczuwalna i wpływa na komfort rozgrywki.
Wychodzi na to, że Cyberpunk 2077 to wręcz must-have dla posiadaczy Nintendo Switch 2.