Stellar Blade odnosi sukcesy dzięki jednej rzeczy. Dzięki niej legenda PlayStation uwierzyła w grę

Stellar Blade to produkcja od studia Shift-Up, które wcześniej było znane głównie na rynku mobilnym. Mimo to od ponad roku gra podbija serca graczy. Shuhei Yoshida twierdzi, że to zasługa jednej rzeczy.
Stellar Blade jest już na rynku od dłuższego czasu, a wciąż gra cieszy się dużym uznaniem i zainteresowaniem, co potwierdzają pierwsze rekordy popularności na Steamie.
Fakt, że gracze tak wyraźnie zwrócili uwagę na produkcję koreańskiego studia, jest tematem omawianym od dłuższego czasu, bo dyskusje rozpoczęły się jeszcze przed pierwotną premierą gry. Dziś rok po premierze można wskazać różne czynniki, które mogły na to wpłynąć. Jednak kluczowy był jeden aspekt.



Były pracownik Sony Interactive Entertainment, Shuhei Yoshida w wywiadzie dla GameWatch (w którym uczestniczył też Hyung-tae Kim – reżyser gry, a zarazem szef studia Shift-Up), przyznał, że w 2019 roku zdecydował się zaproponować firmie umowę na wydanie gry przez Sony Interactive Entertainment po zagraniu w prototyp, ponieważ zachwycił go system walki.
Były szef PlayStation Studios i PlayStation Indies uważa, że dzięki temu, iż pojedynki są wymagające, a jednocześnie satysfakcjonujące. Połączenie dynamiki oraz widowiskowości znanej z gier typu slasher z precyzyjnymi unikami i kontratakami stało się fundamentem sukcesu. Jednocześnie Shuhei Yoshida nie odbiera zasług projektom postaci, warstwie technicznej i oprawie wizualnej.
Stellar Blade ma wiele doskonałych punktów, takich jak projekt postaci, umiejętności techniczne i grafika, ale myślę, że największym powodem jego sukcesu jest natura walki. Te starcia są trudne, ale można je przezwycieżyć, gdy się do nich przyzwyczaisz, ten system jest łatwy do nauczenia i przystępny dla każdego, ale jest też głęboki. Myślę, że urok SHIFT UP Studio polega na ich nastawieniu na przyswajanie wielu opinii po drodze i ciągłe ulepszanie gry.
Z kolei Hyung-tae Kim wciąż uważa, że to fakt, iż Shuhei Yoshida dostrzegł potencjał gry i dał jej zielone światło, sprawił, że Stellar Blade oraz wiele innych produkcji od mniejszych zespołów stało się hitami PlayStation.
Pan Yoshida jest jak matka dla Stellar Blade. Odkrył go i stworzył okazję, aby dostarczyć światu. Pan Yoshida jest również osobą, która stworzyła narodziny PlayStation i wspaniałą erę, kiedy gry ogólnie przeżywały rozkwit. Jako twórca gier i gracz, który czerpie z nich radość, jestem mu naprawdę wdzięczny za stworzenie tej epoki.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Stellar Blade.