Xbox ROG Ally i Xbox ROG Ally X bez ekranu OLED. Asus potwierdza i ujawnia powody, które wpłynęły na decyzję

Technologie
2312V
Xbox ROG Ally Xbox ROG Ally X clean
Grzegorz Cyga | Wczoraj, 19:31

Xbox ROG Ally i Xbox ROG Ally X to handheldy Asusa, które zostały opracowane we współpracy z Microsoftem i dostosowane do potrzeb użytkowników ekosystemu Xbox. Jednak mimo iż są to urządzenia od producenta, który walczy o miano lidera na rynku hybrydowych urządzeń, nie będą one wyposażone w element, którego wielu użytkowników oczekuje od nowych sprzętów tego typu. 

Handheldy stały się w ostatnich latach bardzo popularne. Jednak dziś kojarzymy je nie tylko z konsolami pokroju Nintendo Switch 2, ale też z przenośnymi komputerami jak ASUS ROG Ally. Dlatego niedawne ogłoszenie, że ASUS i Microsoft łączą siły, aby stworzyć swoisty Xbox Handheld i to w dwóch wersjach, było niemałym wydarzeniem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jednocześnie pewnym zaskoczeniem, było to, że Xbox ROG Ally oraz Xbox ROG Ally X nie będą wyposażone w ekran OLED.

Mogłoby się wydawać, że dla graczy będzie to problem, patrząc na krytykę takiego rozwiązania przy premierze Nintendo Switch 2, lecz początkowo ten fakt jakby przeszedł bez echa.

Jednak sam ASUS, który produkując swoje monitory stacjonarne umieszcza w nich OLED-a, był świadomy, że dla niejednego użytkownika jest to ważna kwestia i w końcu wyjdzie ona na jaw. Dlatego starszy menedżer ds. marketingu gamingowego contentu, Whitson Gordon w rozmowie z ROG Ally Life postanowił wytłumaczyć, dlaczego zdecydowano, że w Xbox ROG Ally i Xbox ROG Ally X znajduje się wyświetlacz LCD.

Przedstawiciel firmy nie ukrywa, że o takim ruchu zadecydowały kwestie techniczne. 

W tym roku ponownie przyjrzeliśmy się OLED. Przeprowadziliśmy badania i stworzyliśmy prototypy z OLED-em, ale nadal nie jest to na poziomie, na którym byśmy chcieli, gdy uwzględni się VRR, a my nie jesteśmy gotowi zrezygnować z VRR. Postawię tę granicę już teraz. Jestem zdania, że jeśli wyświetlacz nie ma zmiennej częstotliwości odświeżania, to moim zdaniem, nie nadaje się do gier w 2025 roku, mam rację? To funkcja, którą trzeba mieć, a OLED z VRR obecnie zużywa znacznie więcej energii niż LCD, którego używamy w Ally, i kosztuje więcej.

To jednak niejedyna kwestia, która wpłynęła na decyzję. Drugim, prawdopodobnie najważniejszym, powodem jest to, że inwestycja w OLED jest zbyt kosztowna i podnosi cenę urządzenia do poziomu, który dla wielu konsumentów jest nieakceptowalny

Kiedy patrzymy na to, co ludzie kupują na rynku handheldów w tej chwili, zarówno pod względem sprzedaży naszych urządzeń, jak i tego, co widzimy u konkurencji, jest całkiem jasne, w jakich przedziałach cenowych ludzie są skłonni kupić takie urządzenie, ponieważ pamiętajcie, dla wielu ludzi jest to urządzenie drugorzędne. To nie jest ich główny sprzęt. Widzę opinie wielu osób, które mówią, że chcą dokładnie tego. Mówią: „Nie chcę wydawać na to fortuny”. Cóż, też tego nie chcemy. Dlatego staramy się unikać sytuacji, w której kosztowałoby to majątek, nie umieszczając w nim rzeczy, których zdecydowana większość użytkowników nie potrzebuje. Staramy się osiągnąć rozsądny poziom cenowy dla tych urządzeń. 

Ten czynnik był również istotny przy doborze komponentów. ASUS chciał, aby z jednej strony były one atrakcyjne dla użytkowników, a z drugiej nie podwyższyły przesadnie ceny Xbox ROG Ally i Xbox ROG Ally X. 

To wszystko, co powiem na temat ceny. Musicie dostosować swoje oczekiwania do rynku i tego, co robimy. Dodanie 32 GB RAM-u, OLED, Z2 Extreme i wszystkich tych dodatkowych bajerów kosztowałoby znacznie więcej niż przedział cenowy, do którego przyzwyczaił was Ally, a zdecydowana większość użytkowników nie jest skłonna zapłacić takiej ceny.

Źródło: Gamingbolt

Komentarze (39)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper