Porażka Ubisoftu zniszczyła marzenia. Twórca wycofuje się z branży gier

Gry
18752V
Ubisoft logo
AlbertWokulski | Wczoraj, 07:13
PS5 XSX|S PC PS4 XONE

Ubisoft w tym tygodniu poniósł dotkliwą porażkę, która ma bardzo duże konsekwencje. Główny twórca gry postanowił całkowicie odejść z branży gier.

Ubisoft w tym tygodniu zamknął serwery XDefiant, a gra przeszła do historii zaledwie rok po premierze. Strzelanka, która miała być odpowiedzią na dominujące shootery, wystartowała z hukiem w maju 2024 roku, ale błyskawicznie straciła graczy. Studio próbowało ratować sytuację, ale korporacja zrezygnowała z rozwoju i zamknęła serwery.

Dalsza część tekstu pod wideo

Porażka XDefiant i Ubisoftu to za dużo dla głównego ojca projektu. Mark Rubin to wieloletni producent serii Call of Duty, który miał okazję rozwijać znakomite shootery i ma bardzo duże doświadczenie – deweloper ma jednak dość.

W emocjonalnym wpisie w mediach społecznościowych Rubin przyznał, że to koniec jego kariery. Chce teraz poświęcić więcej czasu rodzinie, a branżę opuszcza ze złamanym sercem i goryczą porażki.

Jeśli chodzi o mnie, to zdecydowałem się odejść z branży i spędzić więcej czasu z rodziną, więc niestety nie usłyszycie o mojej kolejnej grze. Zależy mi na strzelankach i mam nadzieję, że ktoś inny będzie w stanie podnieść flagę, którą ja starałem się nieść i ponownie tworzyć gry, które dbają o graczy, traktują ich z szacunkiem i słuchają tego, co mają do powiedzenia. Jeszcze raz dziękuję wszystkim, którzy mieli tyle pasji dla XDefiant.

Deweloper w oficjalnym wpisie podziękował zespołowi, ale najwidoczniej nie zobaczymy już kolejnych gier doświadczonego twórcy:

Naprawdę chcę pochwalić i pozdrowić wszystkich deweloperów, którzy pracowali nad XDefiant! Wiele kart było ułożonych przeciwko Wam, ale udało się stworzyć naprawdę zabawną i wspaniałą grę! I lubię to podkreślać za każdym razem, gdy o tym mówię, ale myślę, że nasze mapy były jednymi z najlepszych map, jakie kiedykolwiek stworzono dla zręcznościowej strzelanki. Gratulacje dla wszystkich za to, co osiągnęli. Myślę też, że wywarliśmy przyzwoity wpływ na branżę. Widzieliśmy wiele reakcji innych gier na to, co robiliśmy, a to dla mnie wiele mówi. Naprawdę żałuję, że nie mogliśmy dostarczyć i utrzymać produkcji przez dłuższy czas.

Jak widać porażka XDefiant to dla ojca projektu za dużo. Twórca nie chce już dłużej rozwijać gier i zajmie się teraz innymi projektami.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do XDefiant.

Źródło: Insider Gaming

Komentarze (28)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper