Pathologic 3 na oficjalnym pokazie rozgrywki. Manipulacja czasem to klucz do sukcesu

Gry
588V
Pathologic 3 - zegar - Amalgama Trailer
Grzegorz Cyga | 03.06, 21:05
PS5 XSX|S PC

Pathologic 3 nauczy graczy władać czasem. Zobaczcie zwiastun rozgrywki. 

Pathologic 3 to kolejna odsłona uznanych klimatycznych gier RPG. Po raz kolejny Daniil Dankovsky będzie musiał stawić czoła śmiertelnej chorobie i rozwiązać zagadkę śmierci lokalnego lekarza, Isidora Burakha w ciągu 12 dni. Gra trafi na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X|S. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Z okazji pokazu MIX Summer Game Showcase twórcy z Ice-Pick Lodge przygotowali pierwszy materiał z rozgrywką. Zwiastun skupia się na prezentacji głównych elementów rozgrywki, w tym nowej mechanice manipulowania czasem. To właśnie wokół niej została zbudowana nie tylko gra, ale też warstwa fabularna Pathologic 3. 

Znany lekarz ze stolicy przybywa do stepowego miasteczka w poszukiwaniu nieśmiertelności. Zamiast nieśmiertelnego człowieka znajduje zwłoki. Zamiast wiecznego życia – epidemię potwornej choroby. Miasto pogrąża się w chaosie i umiera w ciągu dwunastu dni. Koniec.

Pathologic 3 zaczyna się w środku tej historii. Popełniłeś już każdy możliwy błąd, wybrałeś każdą złą ścieżkę. Zaraza rozrywa miasto, kluczowe postacie są martwe lub zwróciły się przeciwko tobie, a katastrofa jest tuż za rogiem. Nie ma nadziei.

…I w tym momencie zyskujesz moc cofania czasu i próby uratowania miasta — podejmując inne wybory.

Pathologic 3 nie zrywa kompletnie z dotychczasowymi przyzwyczajeniami i gracze ponownie będą poznawać miasto, jego zarażone dzielnice, badać pacjentów i wydawać surowe dekrety w celu zwalczania epidemii. Jednak tym razem na wszystko określony czas. W teorii 12 dni to spore ograniczenie, lecz gdy gracze zostaną przyparci do muru, będą mogli cofnąć czas i spróbować ponownie. 

Narracja opiera się na tym, że Dankovsky jest przesłuchiwany w sprawie tego, co stało się z miastem. Jest obwiniany o wszystko, ale dokładnie co się wydarzyło, nie zawsze jest jasne.

Walka z zarazą to nie dziecinna zabawa. Nikt ci nie ufał. Ludzie ledwo nauczyli się myć ręce, a ty musiałeś ingerować w ich prywatne życie: narzucać przymusowe kwarantanny, godziny policyjne, palić całe dzielnice, karać tych, którzy łamali dekrety.

Dankovsky zostanie oskarżony o porażki, przyparty do muru: będzie musiał zmienić swoje zeznania, aby się bronić. Stawiając czoła nieoczekiwanym konsekwencjom, musi wybierać inne ścieżki, dopóki nie złoży wersji świata, która odpowiada jego woli. Ponieważ, jak wiemy, każdy wybór jest słuszny, dopóki jest to zgodne z wolą.

Dążyliśmy do jak najmniejszej liczby oczywiście dobrych lub złych decyzji. Wiele stawek jest ukrytych: czasami wiesz tylko, że „cena będzie czymś ważnym”, ale co dokładnie (i czy warto) zostanie ujawnione później. W grze z liniowym czasem byłoby to okrutne; możliwość cofnięcia pozwala śmiało eksplorować nieznane i błądzić bez obawy o trwałe zrujnowanie.

Studiuj możliwości. Buduj teorie i testuj je. Ponosisz konsekwencje.

Przenoszenie się w czasie nie będzie prostą czynnością, którą będzie można stosować bez końca. Aby móc się cofnąć, gracze będą musieli zebrać walutę zwaną Amalgamatem.

W świecie gry potrzebujesz czegoś, co nazywa się Amalgamatem, aby przenieść się do innego punktu w historii. Może to być:

  • uzyskane poprzez wykonywanie zadań;
  • „wzięte” od tych, których nie da się uratować (eutanazja);
  • zebrane poprzez rozbijanie luster — każde odbicie podwaja życie, a tym samym czas.

(Czym jest Amalgamat i skąd pochodzi, wyjaśni w grze rodzina Kain – jeśli tylko będzie miała na to ochotę.)

Wydaj Amalgamat i przenieś się w przeszłość: na przykład przeskocz z dnia 5 z powrotem do dnia 3, uratuj skazaną na zagładę postać — i wróć do dnia 5 w zmienionej rzeczywistości.

Jeśli wynik ci się nie spodoba, do gry wkracza zaktualizowana Mapa Myśli, pozwalająca manipulować pamięcią: usuwać całą gałąź wydarzeń i próbować innej kombinacji. Innymi słowy, jeśli jedna decyzja cię dręczy, możesz wrócić i zmienić tylko ją, pozostawiając resztę dnia nietkniętą — pod warunkiem że wydarzenia nie są ze sobą logicznie powiązane.

Przeskoki czasowe to najważniejsza nowość w Pathologic 3, dlatego twórcy postarali się, aby korzystanie z niej nie było czymś opcjonalnym. 

Pewne zakończenia, lokacje i kluczowe odpowiedzi fabularne odblokowują się dopiero po ułożeniu określonych kombinacji wydarzeń. To ścieżka od zakładnika okoliczności do osoby próbującej zbudować idealną łamigłówkę zdarzeń. Złóż świat w jedną zagadkę — i stań się czymś większym.

Źródło: Steam

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper