Capcom rozkochał w sobie graczy komputerowych. PC dominującą platformą w cyfrowej sprzedaży gier

Capcom jest wydawcą, którego gry są uwielbiane i ogrywane przez posiadaczy wielu platform. Jednak w dobie dystrybucji cyfrowej, jedna wyraźnie dominuje nad resztą.
Niedawno Capcom opublikował swój raport finansowy za ostatni rok finansowy. Ciekawe jest w nim to, że oprócz zaktualizowanych wyników sprzedażowych znajduje się w nim informacja, która potwierdza ciekawy trend.
Mogłoby się wydawać, że dla firmy mającej w swoim portfolio takie hity jak Resident Evil 4 czy Monster Hunter Wilds to konsole będą głównymi platformami. Tymczasem okazuje się, że najwięcej gier w dystrybucji cyfrowej Capcom sprzedaje na PC.





W zeszłym roku fiskalnym Capcom sprzedał ponad 51 milionów kopii swoich produkcji, z czego na komputerach sprzedano 28,2 miliony gier, co stanowi 60% całej sprzedaży, natomiast 18,5 miliona sprzedanych jednostek na konsolach to 40% całości.

Zatem nic dziwnego, że zarząd firmy zapowiedział, że Capcom zamierza jeszcze mocniej inwestować w cyfrową dystrybucję i poszerzanie swojego katalogu na PC.
W podsegmentach konsumenckich, który jest naszym głównym motorem wzrostu, będziemy wzmacniać globalną ekspansję sprzedaży katalogowej w oparciu o analizę danych cyfrowych. Jednocześnie będziemy konsekwentnie wprowadzać nowe tytuły i wzmacniać sprzedaż w początkowym okresie ich premiery.
…W ostatnich latach poszerzyliśmy nasze regiony sprzedaży dzięki większemu upowszechnieniu sprzedaży cyfrowej na PC, co umożliwiło nam sprzedaż naszych gier nawet w krajach i regionach, gdzie dedykowane konsole do gier nie są dostępne”.
Patrząc w przyszłość, podniesiemy poziom wolumenu sprzedaży w krajach i regionach o niższej wydajności, w szczególności w krajach wschodzących, poprzez wzmocnienie naszych marek globalnie, poprzez dalsze zwiększanie dokładności naszej analizy danych i marketingu dla każdego kraju i regionu.