AMD zapowiada FSR Redstone – nowa generacja upscalingu z AI, Ray Regeneration i Neural Radiance Cache

Podczas tegorocznych targów Computex AMD oficjalnie zapowiedziało nową wersję swojej technologii FidelityFX Super Resolution. FSR Redstone, bo tak nazywa się nadchodząca aktualizacja, ma trafić na rynek w drugiej połowie 2025 roku i wprowadzi szereg nowości, w tym m.in. Ray Regeneration, Neural Radiance Cache oraz Machine Learning Frame Generation.
Nowa technika będzie analizować, jak światło odbija się w scenie, by dokładniej przewidywać i zapisywać pośrednie oświetlenie. To rozwiązanie ma zapewnić bardziej realistyczne efekty świetlne, a jednocześnie poprawić wydajność. NRC działa na zasadzie zbliżonej do tego, co NVIDIA zastosowała w Portal RTX.
To odpowiedź AMD na Ray Reconstruction od NVIDIA. Zamiast stosować tradycyjne denoisery z poziomu silnika gry, Ray Regeneration wykorzystuje modele uczenia maszynowego do odtwarzania pikseli, których nie da się dokładnie wyrenderować za pomocą klasycznego path-tracingu. Efektem ma być czystszy i bardziej szczegółowy obraz w czasie rzeczywistym.




FSR Redstone ma też przynieść bardziej zaawansowaną technologię generowania klatek, podobną w założeniu do DLSS Frame Generation. Dzięki nowemu modelowi ML poprawić ma się nie tylko płynność animacji, ale również jakość obrazu przy mniejszych zasobach sprzętowych.

Na start FSR Redstone będzie dostępne wyłącznie dla nadchodzących kart graficznych z architekturą RDNA 4, ale AMD sugeruje, że z czasem część funkcji może zostać udostępniona również posiadaczom starszych modeli (RDNA 2 i RDNA 3).
Na przestrzeni ostatniego roku lista gier wspierających FSR 4 powiększyła się o blisko 60 tytułów, a AMD zapowiada dalszy rozwój technologii. Premiera Redstone ma być kolejnym krokiem ku wyrównaniu szans z DLSS – tym razem również w zakresie rekonstrukcji path-tracingu i generowania klatek.