RTX 5060 trafia do sprzedaży. DLSS 4 ląduje w RTX Remix, a path-tracing w nowym DOOM tuż za rogiem

Od dziś na półki sklepowe trafia GeForce RTX 5060, najnowszy przedstawiciel serii 50 od NVIDIA, wyposażony w technologię DLSS 4 i architekturę Blackwell. Nowy układ celuje w segment Full HD, a według firmy gwarantuje bardzo wysokie liczby klatek z aktywną technologią MFG.
Przypomnę, że karta została już wcześniej zapowiedziana, razem z RTX 5060 Ti, ale NVIDIA nie ogłosiła wówczas oficjalnej daty premiery tańszego układu. Tu jednak wyskoczyła z zaskoczenia, serwując swoje najnowsze GPU od teraz. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o RTX 5060 i poznać specyfikację, zapraszam do tego newsa.
Na slajdach udostępnionych przez NVIDIA widzimy, że RTX 5060 to karta, która z aktywnym MFG x4 bez większych problemów obsłuży największe gry w 1080p. Podano następujące tytuły i wyniki:




- Marvel Rivals – 330 fps
- Diablo IV – 250 fps
- Hogwarts Legacy – 234 fps
- Ghost of Tsushima – 215 fps
- Cyberpunk 2077: Ultimate Edition – 148 fps
- Black Myth: Wukong – 130 fps
- Half-Life 2 RTX – 130 fps
- DOOM: The Dark Ages – 223 fps
- STALKER 2: Heart of Chornobyl – 208 fps
- Tower of Aghasba – 220 fps

Wszystkie gry testowano przy maksymalnych ustawieniach w 1080p, z włączonym DLSS Super Resolution i aktywnym generatorem klatek (tam, gdzie był dostępny). Konfiguracja obejmowała procesor AMD Ryzen 7 9800X3D, a więc najszybszy i najlepszy, aktualnie, gamingowy procesor na świecie.
Już 125 gier otrzymało wsparcie dla DLSS 4, a kolejne nadejdą niebawem. Technika trafi między innymi do:
- Crimson Desert
- F1 25
- Portal with RTX
- Splitgate 2
- Mind’s Eye
- Roadcraft
- Firebreak
- WUCHANG: Fallen Feathers
- MOTIRAM
- inZOI
Firma zaprezentowała także wydajność mobilnego układu RTX 5060 w odniesieniu do poprzednich generacji.

Poinformowano, że RTX Remix – narzędzie do odświeżania klasyków PC z ray-tracingiem i wieloma innymi usprawnieniami – otrzymało właśnie wsparcie dla DLSS 4. W praktyce oznacza to lepszą wydajność i jakość obrazu w remasterach robionych przez społeczność. Na ten moment modderzy odświeżyli już ponad 100 gier w Remixie, a 350 jest w produkcji.
A na koniec jeszcze jedna istotna informacja dla posiadaczy mocnych PC. DOOM: The Dark Ages otrzyma wsparcie dla path-tracingu już w czerwcu. Oznacza to pełną symulację światła, cieni i odbić w czasie rzeczywistym. Podzielono się poniższym porównaniem. Jak możemy zaobserwować, scena dostała dużo więcej światła, odbicia stały się naturalne, a ogień taki bardziej "nasycony". No z pewnością będzie to bardzo zasobożerne.

