Minecraft z wyjaśnieniem wielkiej tajemnicy sprzed lat... Odpowiedź dewelopera może zaskoczyć

Minecraft to gra pełna tajemnic, błędów i historii, które przez lata obrastały legendą. Choć dziś tytuł Mojangu uchodzi za stabilny i rozbudowany sandbox, wielu weteranów pamięta czasy, gdy wszystko mogło się wydarzyć - od tańczącego smoka Endu po błędne modele mobów. Jednym z najbardziej absurdalnych mitów w historii gry była możliwość… Dojenia kałamarnic. Dziś wiemy już, że nie był to wymysł społeczności, a rzeczywisty błąd w grze.
W rozmowie z fanami Jens Bergensten, dyrektor kreatywny Mojangu i jeden z ojców Minecrafta, wyjaśnił po latach, skąd wziął się słynny błąd z mlecznymi kałamarnicami. Gdy zaczynał pracę nad grą, dodał do niej nowego moba - kałamarnicę - kopiując zachowanie krowy i zapominając usunąć jedną funkcję: możliwość dojenia. Efekt? Gracze mogli przez chwilę zdobywać mleko… Z podwodnych stworzeń. Na tym jednak nie koniec: sposób, w jaki Jens zaprogramował ruchy kałamarnic, sprawiał, że serwer i klient nie zgadzały się co do ich położenia.
Rezultat? Słynny błąd „latających kałamarnic”, który na stałe zapisał się w historii gry. Dziś te wspomnienia wracają, gdyż Minecraft przeżywa kolejny bardzo intensywny rok. Minecraft Live okazał się hitem, najnowsze aktualizacje wprowadzają zmiany do walki dystansowej, a film kinowy święci triumfy. Jeśli więc dawno nie odwiedzaliście swojego kwadratowego świata, to może najwyższy czas znów znaleźć idealny seed i rozpocząć przygodę - tym razem już bez mlecznych niespodzianek w oceanie.




Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Minecraft.