PlayStation blokuje grę, a twórcy Stellar Blade muszą się tłumaczyć. Wielka krytyka przyniesie efekt?

Za 27 dni odbędzie się premiera Stellar Blade na PC. Shift Up dość niespodziewanie mierzy się z krytyką, więc studio wydało oświadczenie.
W kwietniu zeszłego roku odbyła się premiera Stellar Blade na PlayStation 5. Gra została doceniona przez społeczność PlayStation, a Shift Up bardzo szybko potwierdziło, że pracuje nad wydaniem przeznaczonym na PC.
W ostatnich dniach Sony przez przypadek ujawniło datę premiery Stellar Blade na PlayStation 5, a następnie otrzymaliśmy pełną wiadomość. Sony potwierdziło wszystkie szczegóły dotyczące debiutu produkcji, a nawet rozpoczęto zbieranie zamówień przedpremierowych... w tym miejscu pojawił się jednak problem.



Stellar Blade to kolejna gra związana z PlayStation, która została zablokowana w ponad 100 krajach. Problemem jest brak usługi Sony w tych lokalizacjach, więc deweloperzy muszą się tłumaczyć.
Twórcy Stellar Blade potwierdzili, że Shift Up „omawia problemy blokady regionalnej” z PlayStation i studio stara się reagować „tak szybko jak to możliwe”.
W przypadku Stellar Blade łączenie z PlayStation Network jest „całkowicie opcjonalne” – deweloperzy postanowili w ten sposób zaprzeczyć plotce, według której tytuł wymaga stałego dostępu do PSN.
-Dokładnie omawiamy kwestię blokady regionu z wydawcą i dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej rozwiązać ten problem.
-Jak pokazano na poniższym wykresie testowym, DRM został mocno dostrojony, aby utrzymać tę samą średnią liczbę klatek na sekundę, z nawet wyższą minimalną liczbą klatek w niektórych przypadkach. Modyfikacje są w pełni obsługiwane bez żadnych ograniczeń.
-Połączenie PSN jest całkowicie opcjonalne i NIGDY nie jest wymagane.
-Zarówno wersja PC, jak i PS5 oferują tę samą zawartość. Upewnimy się, że pierwsi nabywcy nigdy nie znajdą się w gorszej sytuacji dzięki przyszłym aktualizacjom.
Będziemy informować na bieżąco, gdy tylko będziemy mieli więcej informacji.
#StellarBlade #STEAM #StellarBladePC #regionlock #PSN #PS5
🔸️We are closely discussing the region lock issue with the publisher and are doing our BEST to resolve most of it as soon as possible.
— StellarBlade (@StellarBlade) May 16, 2025
🔸️As shown in the test chart below, the DRM has been hard tuned to maintain the same average frame rate, with even higher minimum frames in… pic.twitter.com/JDimvKiKte
Czy deweloperzy znajdą rozwiązanie na ten problem? Przekonamy się w najbliższych dniach. Sytuacja jest jednak na pewno bardzo ciekawa, ponieważ pokazuje, że akurat w tym wypadku to nawet deweloperzy zostali zaskoczeni blokadą regionalną nałożoną przez PlayStation.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Stellar Blade.