Wizytówka Japonii na PlayStation 5? Twórcy Ghost of Yotei o swoich inspiracjach

Ghost of Yotei to druga gra Sucker Punch Productions, która ma przybliżyć użytkownikom PlayStation 5 historię i kulturę Japonii. Twórcy chcą, aby ich produkcja zachwycała pięknymi widokami i poruszającą fabułą, a to wymaga skrupulatnych przygotowań.
Ghost of Yotei nie jest bezpośrednią kontynuacją gry z 2020 roku, ponieważ gracze przeniosą się do 1603 roku, aby poznać historię Atsu, która udaje się na północ Japonii w celu pomszczenia bliskich, zabitych przez gang zwany Szóstką z Yotei. Jednak podobnie jak w przypadku poprzedniej produkcji, dołożyli wszelkich starań, aby odwzorować prawdziwe lokacje, które można odwiedzić.
Twórcy zdecydowali się na nietypową formę promocji. Zamiast materiałów prezentujących fabułę, rozgrywkę czy obecne w grze miejscówki, przygotowali artykuł ukazujący lokacje w Hokkaido, do których się udali, aby pozyskać potrzebne do produkcji gry informacje. Relację z wyprawy przygotował reżyser gry, Nate Fox.




Sucker Punch wysłało dwie ekipy na wycieczki referencyjne, obie eksplorujące różne obszary Hokkaido. Na szczęście nasza grupa odwiedziła Park Narodowy Shiretoko. Miejsce, które bez wysiłku łączy w sobie naturalne piękno i poczucie niebezpieczeństwa. Podczas wędrówki po parku, podziwiając majestatyczne widoki fal oceanicznych rozbijających się o wysokie klify, zauważyliśmy kilka drzew zranionych przez niedźwiedzie ostrzące pazury. Ten las był ich domem, my byliśmy intruzami. Nagle musieliśmy dzielić naszą uwagę między wpatrywaniem się w piękne ośnieżone góry a patrzeniem w dół na pobliskie krzaki na wypadek, gdyby w pobliżu znajdował się drapieżnik. To doświadczenie było magiczne! Idealne połączenie piękna i niebezpieczeństwa, to było dokładnie to uczucie, którego chcieliśmy dla naszej gry. Dla mnie to był moment, w którym wiedziałem, że Hokkaido jest właściwym wyborem.
Studio chciało nie tylko sfotografować piękną okolicę, ale też poznać historie, do których mogliby się w grze odnieść, aby nadać produkcji wrażenie autentyczności i wiarygodności.
Najlepszą częścią pracy nad Ghost of Tsushima i Ghost of Yōtei była możliwość wyjazdu do Japonii w celu zbierania odniesień. Jako Amerykanin widziałem ten kraj głównie przez pryzmat ukochanych klasycznych filmów o samurajach. Ale wyjazd tam, poczucie wiatru na twarzy, zapach lasów sosnowych i spotkanie z miejscowymi jest głęboko inspirujące. Wszyscy z Sucker Punch, którzy wybrali się na te wyprawy w celu zbierania odniesień, wrócili do studia z ogromną pasją, aby nadać autentyczności naszemu fikcyjnemu przedstawieniu tych prawdziwych miejsc. Staramy się stworzyć oryginalny krajobraz, który oddaje klimat prawdziwej lokalizacji, a następnie uwolnić graczy w jej wnętrzu, pozwalając im eksplorować tak, jak chcą, podążając za swoją ciekawością.
Przedstawicielami, którzy udali się w tę niezwykłą podróż byli: Ian Ryan, Jason Connell, Nate Fox, Joanna Wang, Rob Davis, Ryuhei Katami.

Reżyser ujawnił, dlaczego zdecydował się umieścić akcję gry w Hokkaido.
Hokkaido jest niesamowicie piękne, a w 1603 r. było krańcem japońskiego imperium. Wtedy nazywało się Ezo, tajemnicza wyspa na północy, słabo zaludniona przez lud Wajin (Japończyków), na tyle odważnych, by zbudować sobie życie na zimnym pustkowiu. To połączenie piękna i niebezpieczeństwa przemówiło do nas. To było idealne miejsce, by opowiedzieć historię Atsu; wojowniczki tak bardzo zdeterminowanej zemstą, że miejscowi zaczynają wierzyć, że jest onryō chodzącym po tej krainie. Jeśli zamierzasz opowiedzieć historię o duchach, zrób to w dramatycznej lokalizacji.
Twórca potwierdził również, że główna bohaterka udaje się w kierunku tytułowej góry Yōtei, ponieważ ma dla niej symboliczne znaczenie.
Podczas podróży do innej części Hokkaido, poznaliśmy górę tak wysoką, że zdawała się czuwać nad wszystkimi na wyspie. Zgadliście, to była góra Yōtei, którą Ainu nazywają „Górą Kobiecą”. Oczywiście, podczas podróży dużo myśleliśmy o naszym bohaterze. Usłyszenie nazwy góry w języku Ainu naprawdę połączyło ją z Atsu. Dla nas Yotei stało się symbolem Hokkaido. Dla Atsu jest to symbol domu i rodziny, którą straciła. Ten proces bycia tam, rozmawiania o grze z miejscami, a następnie syntezowania nowych pomysłów sprawił, że podróż była tak satysfakcjonująca.

Deweloper udostępnił na blogu PlayStation szereg zdjęć, które wykonali podczas wyprawy i zapowiedział, że w przyszłości ujawni kolejne szczegóły na temat kultury japońskiej, które zespół poznał na potrzeby produkcji gry, która ukaże się już 2 października na PlayStation 5.
Jak widać, wszyscy byliśmy bardzo zainspirowani naturalnym pięknem Hokkaido. Krajobraz przemówił do nas i zrobiliśmy co w naszej mocy, aby uchwycić jego ducha w naszej fikcyjnej wersji wyspy. Ale to nie było wszystko, czego nauczyliśmy się podczas tej podróży. Jako grupa Amerykanów zdaliśmy sobie sprawę z tego, jak mało wiemy o japońskiej kulturze. Aby pomóc w rozwiązaniu tego problemu, spotkaliśmy się z wieloma kompetentnymi osobami i odwiedziliśmy ważne miejsca kulturowe… ale więcej o tym później.