Nowy Battlefield z pierwszymi szczegółami kampanii single-player. Twórcy potwierdzają konkrety

DICE testuje sieciową rozgrywkę w nowym Battlefieldzie, ale deweloperzy nie zapominają o rozgrywce single-player. Twórcy EA potwierdzili pierwsze informacje na temat kampanii.
Battlefield 2042 nie tylko zadebiutował w opłakanym stanie, ale produkcja nawet nie otrzymała kampanii. Gracze ostro krytykowali DICE i EA za wybrakowany oraz pełen bugów produkt, więc nowy Battlefield ma naprawić wszystkie błędy poprzedniej odsłony.
Za kampanię do nowego Battlefielda odpowiada EA Motive, czyli autorzy Dead Space Remake, Star Wars: Squadrons oraz Star Wars Battlefront II. Twórcy rozwijają także nową grę z Iron Manem w roli głównej, ale następnym projektem studia jest właśnie tryb single-player przygotowywany do strzelanki DICE.




Roman Campos-Oriola, dyrektor kreatywny z EA Motive, rozmawiał z redakcją Inverse i potwierdził bardzo ciekawe szczegóły. Kampania nowego Battlefielda jest inspirowana między innymi serialem „Lioness”.
Jestem wielkim fanem Lioness. Serial, oparty na prawdziwym programie CIA, który zrekrutował zespół złożony wyłącznie z kobiet do działania na Bliskim Wschodzie, jest nieco bardziej intelektualny niż typowe macho filmy wojskowe, których głównymi bohaterami są żołnierze na linii frontu – powiedział dyrektor kreatywny Roman Campos-Oriola.
Philippe Ducharme, starszy producent, podczas tej samej rozmowy potwierdził również, że deweloperzy inspirowali się także filmem „Civil War” Alexa Garlanda.
Naprawdę podobało mi się Civil War. Ten film jest w rzeczywistości dobrym odniesieniem do niektórych rzeczy, na które kładziemy nacisk [w tej grze].
Gracze najwidoczniej tym razem mogą liczyć na historię skupioną na jednostkach, które zostaną postawione w bardzo trudnych sytuacjach:
Elementy, które naprawdę nas interesują, to koncepcja utalentowanych, ale zwykłych ludzi postawionych w niezwykłych sytuacjach. To tworzy bardzo interesującą dynamikę pod względem relacji z innymi ludźmi. Są to elementy, które chcemy uchwycić w trybie dla jednego gracza - powiedział Campos-Oriola.
Twórcy z EA Motive wykorzystują swoje doświadczenie zdobyte w Dead Space Remake podczas realizacji kampanii do nowego Battlefielda. Gracze najwidoczniej mogą liczyć na podobne wrażenia:
Przy Dead Space dużo rozmawialiśmy o napięciu. Jak przechodzić od jednego etapu do drugiego, mając wzloty i upadki, aby utrzymać graczy w napięciu, a nawet trochę pobawić się ich oczekiwaniami. To oczywiście zupełnie co innego w grze takiej jak Battlefield. Ale nadal przenieśliśmy tę samą mentalność - powiedział Ducharme.
EA Motive potwierdza, że kampania w nowym Battlefieldzie będzie podobna do tej z Dead Space Remake – twórcy nie chcą oferować „gry dla jednego gracza na pełnych obrotach”. Studio znalazło czas, by zapewnić wolniejsze sekwencje. W strzelance pojawią się „wciągające narracyjne momenty z szybkimi wymianami ognia, których można oczekiwać od serii”.