Były szef PlayStation tłumaczy, dlaczego wielcy wydawcy potrzebują remasterów oraz remake'ów

Gry
2035V
PlayStation Studios
Mateusz Wróbel | Wczoraj, 15:36
PS5 XSX|S PC

Spider-Man Remastered, Demon's Souls Remake, The Last of Us Part 1, teraz Gears of War Reloaded, a to nie wszystko... Branża gier obecnie stoi remake'ami oraz remasterami, a więc wszelkiej maści odświeżeniami.

Do tego dochodzi kwestia ceny za gry - Xbox ustanowił już nowy standard cenowy, podobnie jak Nintendo ze swoim Mario Kart World na Nintendo Switch 2, a mówi się, że GTA 6 przebije to wszystko jeszcze bardziej.

Dalsza część tekstu pod wideo

Teraz dawny szef PlayStation Studios - Shuhei Yoshida - rzuca nieco światła na kulisy strategii wydawniczych gigantów branży. W rozmowie z PlayStation Insider wyjaśnił, dlaczego remastery, remake’i i porty na PC są tak chętnie produkowane przez największe firmy.

Według Yoshidy, powodem nie jest wyłącznie sentyment czy chęć "odświeżenia klasyków". Chodzi przede wszystkim o pieniądze. Tego typu projekty są relatywnie tanie i łatwiejsze w realizacji niż nowe tytuły AAA, a ich sprzedaż często przynosi szybki i pewny zysk:

To rozwiązanie, które pomaga finansować tworzenie nowych gier.

Co więcej, prace nad remake’ami i portami często zlecane są zewnętrznym zespołom wsparcia, takim jak Nixxes Software. Dzięki temu główne studia deweloperskie mogą w pełni skupić się na dużych, autorskich projektach bez dodatkowego obciążenia.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Clair Obscur: Expedition 33.

Źródło: GamingBolt

Komentarze (47)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper