Microsoft ostrożnie podchodzi do AI. Twórcy South of Midnight "robią to dziadostwo sami"

Wczoraj dowiedzieliśmy się, że rolą Compulsion w Xbox Games Studios nie jest tworzenie ogromnych hitów, a teraz co nieco dodano o AI.
Choć Microsoft intensywnie inwestuje w generatywną sztuczną inteligencję i zapowiada projekty takie jak model Muse, który ma wspierać twórców gier w procesie produkcji, nie oznacza to, że użycie AI jest obowiązkowe w należących do niego studiach.
Potwierdza to Guillaume Provost, założyciel Compulsion Games, studia odpowiedzialnego za wydane kilka tygodni temu South of Midnight.




W rozmowie z Game Developer deweloper zapewnił, że jego zespół nie jest zmuszany do implementowania AI:
Mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że nikt nam nie każe korzystać z generatywnej AI. Jesteśmy studiem, które dosłownie tworzy to gó&%$ ręcznie. Rzemiosło i sztuka to nasze DNA.
Twórca podkreślił, że Compulsion Games jest bardzo zorientowane na jakość artystyczną i manualne podejście do projektowania.
Choć technologia może być użyteczna na wczesnym etapie produkcji, np. przy prototypowaniu, Provost uważa, że AI nigdy nie zastąpi ludzkiego zmysłu artystycznego:
Zawsze ktoś musi zdecydować, czy zielone krzesło pasuje do niebieskiego. Takie decyzje są nie do zastąpienia przez algorytmy.