Dlaczego Ghost of Yotei może podbić Japonię, a Assassin's Creed Shadows nie? Legenda PlayStation wyjaśnia

Ghost of Yotei to kontynuacja wielkiego hitu Sucker Punch Productions, które w 2020 roku przyczyniło się nie tylko do popularności gier osadzonych w Kraju Kwitnącej, ale także miało wpływ na popularyzację japońskiej kultury. Dlatego nadchodząca produkcja ma szansę spełnić oczekiwania, którym nie sprostał Assassin's Creed Shadows.
Assassin's Creed Shadows jest jedną z gier, które po premierze Ghost of Tsushima, starały się zyskać sympatię japońskich graczy. Jednak Ubisoft i jego fani szybko przekonali się o tym, że jest to trudne zadanie. Dlatego, mimo iż Naoe i Yasuke znalazły swoich zwolenników na świecie, u Japończyków budziły kontrowersję lub obojętność.
Były szef Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios (dzisiejszego PlayStation Studios), Shuhei Yoshida w przeszłości sam miał trudności z dotarciem do rodzimych odbiorców. Jednak wygląda na to, że przykład gry Ghost of Tsushima pozwolił mu zrozumieć, gdzie sam popełnił błędy. Dlatego teraz w rozmowie z PlayStation Inside ujawnił, dlaczego studiu Sucker Punch Productions udało się zwrócić uwagę nie tylko zachodnich, ale i japońskich graczy.




Japonia to trudny rynek dla zachodnich gier, to prawda. Ale nie wiem, czy istnieje jakaś gotowa recepta. Myślę, że trzeba rozumieć Japonię i jej kulturę, zwłaszcza w przypadku gier takich jak Ghost of Tsushima czy Assassin's Creed Shadows, których akcja rozgrywa się w tym kraju i opowiada o jego historii.
W przypadku Ghost of Tsushima, Sucker Punch intensywnie współpracował z japońskim producentem z SIE, a także z kolegami z Japan Studio. Było to bardzo pomocne dla studia, ponieważ deweloperzy mogli pokazać im swoje pomysły, a ci Japończycy mówili im wewnętrznie, czy są one pełne szacunku dla Japonii i poprawne. Zespoły odwiedziły również wyspę Cuszima i naprawdę starały się zanurzyć w jej historii i tradycjach. Udało im się uchwycić wyjątkową atmosferę wyspy, którą można poczuć w grze, na przykład w systemie wiatru, i myślę, że dlatego jest tak udana. Gra nawet zwiększyła turystykę na wyspie Cuszima, co wiele mówi.
Jeśli więc chcesz dobrze sprzedać się w Japonii, zwłaszcza gdy tworzysz grę o Japonii, ważne jest, aby proces rozwoju dążył do zrozumienia tego kraju na każdym etapie. Gra w Ghost of Tsushima była niesamowita, a grając w Ghost of Yōtei na różnych etapach jej rozwoju, mogę was zapewnić, że będzie jeszcze lepsza i że Sucker Punch znowu to zrobiło!
Shuhei Yoshida, jak sam powiedział, miał okazję zapoznać się z debiutującą w październiku kontynuacją, Ghost of Yotei. Z jego pierwszych wrażeń wynika, że nadchodząca gra zasłużenie już teraz jest bestsellerem na PlayStation Store w wielu krajach.