"Uczcie się od Clair Obscur Expedition 33!" Apel graczy do innych twórców

Coraz więcej fanów RPG-ów i gier niezależnych wskazuje Clair Obscur: Expedition 33 jako przykład, z którego cała branża gier powinna brać przykład.
Gra, stworzona przez niewielki, francuski zespół z ograniczonym budżetem, stała się ogromnym hitem w zaledwie kilka dni od premiery. W sieci mnożą się głosy, że to „linia na piasku” - wyraźny sygnał dla innych twórców, że można osiągnąć sukces bez setek milionów dolarów i tysięcy pracowników.
Gracze wskazują, że Clair Obscur udowadnia, iż w dobie coraz wyższych cen gier i masowych zwolnień w branży, jest jeszcze miejsce na sensowne, przystępne cenowo produkcje z duszą. Jeden z użytkowników Reddita określił tytuł mianem "50-dolarowego arcydzieła w przemyśle, który oczekuje od nas 80 dolarów za grę". Coraz więcej osób domaga się zmiany podejścia - nie tylko do cen, ale i do filozofii tworzenia gier.




Wśród przywoływanych przykładów podobnych sukcesów wymieniane są też inne gry niezależne i AA, jak Lies of P czy Schedule 1. Wszystkie te tytuły pokazują, że talent, kreatywność i pasja mogą być skuteczniejszym przepisem na sukces niż gigantyczne budżety i nachalny marketing. Gracze chcą, by to właśnie takie projekty stały się nową normą w branży.
$50 masterpiece in an $80 industry. Cost ≠ Quality
byu/Shawng7777 ingaming
Choć nie sposób zaprzeczyć, że wielkie premiery jak Wiedźmin 4 czy GTA 6 będą miały ogromne znaczenie i sukces komercyjny, to Clair Obscur pokazuje, że rynek wciąż potrzebuje świeżych pomysłów i podejścia "mniej znaczy więcej", a nie generycznych tytułów, z których znane jest choćby Activision, EA czy Ubisoft.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Clair Obscur: Expedition 33.