Yu Suzuki zdradza szczegóły Shenmue III w rozmowie z graczami

Gry
1217V
Yu Suzuki zdradza szczegóły Shenmue III w rozmowie z graczami
Kuba Kleszcz | 21.06.2015, 00:18

Japończyk stanął w świetle reflektorów i wziął udział w redditowym Ask Me Anything, podczas którego fani tworzonej przez niego serii mieli okazję wymienić się myślami z samym Suzukim bez zbędnych pośredników.

Shenmue to seria otoczona kultem. Święciła swoje triumfy jeszcze za czasów Dreamcasta. Głównym bohaterem serii jest Ryo Hazuki. Próbuje on rozwikłać zagadkę morderstwa ojca, która zaprowadza go wraz z jego partnerką Shenhuą do Chin.

Dalsza część tekstu pod wideo

Oto przejrzyste zestawienie tego, co wyszło na światło dzienne podczas AMA z Yu Suzukim:

  • Suzuki planuje konsekwentnie dodawać kolejne kroki do swojej zbiórki, więc pomysłów na rozszerzenie zawartości gry mu najwidoczniej nie brakuje.
  • Shenmue IV jest jak najbardziej projektem możliwym do zrealizowania, ale to czy powstanie zależy od sukcesu Shenmue III.
  • Ryo nie powróci do Japonii, przynajmniej nie w "trójce".
  • Cała historia złożona jest z 11 rozdziałów. Suzuki chciałby zrealizować je wszystkie, ponieważ marzy mu się doprowadzenie serii nawet do piątej odsłony.
  • Shenmue to drzewo wiśnowe powołane do życia na potrzeby opowieści i zakwita wiosną.
  • Do gry powrócą zmienne warunki pogodowe oraz cykl dnia i nocy (może nawet ćwiczenie ruchów i system swobodnej walki).
  • Jeden z użytkowników reddita przypomniał Suzukiemu o dzienniku Ryo. Japończyk obiecał, że przyjrzy się temu pomysłowi pod kątem przywrócenia go.
  • Japończykowi nie podoba się obecna twarz Ryo, zatem najpewniej przejdzie jeszcze pewne zmiany, jak zdjęcie opaski.
  • Suzuki rozważał dopowiedzenie reszty historii drogą książkową.
  • Inspiracją dla Yu Suzukiego do stworzenia Shenmue III było przyglądanie się chińskim sztukom walki, kiedy pracował nad Virtua Fighter 5.

  • Nie jest to pewne, jednak możliwe, że otrzymamy możliwość wybrania pomiędzy japońskim i angielskim dubbingiem postaci.
  • Suzuki myśli nad rozwiązaniem, które przypominałoby jakąś formę multiplayera lub kooperacji.
  • The Rapport System to system odpowiedzialny za działania Shenhuy, zależny od naszych dialogów z nią i akcji podejmowanych względem bohaterki.
  • The Character Perspective System jest środkiem do ukazywania graczowi postaci z różnych perspektyw, dając mu poznać różne strony danego bohatera.
  • Choubu to wioska na brzegu rzeki, skupiająca w sobie wiele sklepów z pamiątkami, hoteli i świątyń. Zadania w Choubu mają należeć do bardzo przyjemnych.
  • Wioska Bailu to miejsce narodzin Shenhuy. Było także odwiedzane za młodu przez ojca Ryo. 
  • Jeżeli Shenmue III dobiej do progu 10 milionów dolarów, w pełni zostanie spełniona wizja Suzukiego polegająca na zawarciu w grze wszystkich cech otwartego świata.
  • Ulubionym utworem Japończyka z soundtracku do serii jest "Tomato Mart".
  • Ulubioną konsolą Segi Suzukiego jest oczywiście Dreamcast. Ma do niego sporo sentymentu, m.in. dlatego że był zaangażowany w produkcję tego sprzętu.

Yu Suzuki spędził dużo czasu, żeby odpowiedzieć na wszystkie pytania fanów, a wszystko to można podsumować ciekawą myślą legendarnego dewelopera. Zapytany o to, dlaczego tworzy, odpowiedział: "Po co człowiek zdobywa górskie szczyty? Rekin nie może oddychać, gdy nie pływa."

Źródło: www.dualshockers.com

Komentarze (37)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper