PS5 Pro niczym Mercedes-AMG. "Są fani, którzy kupią prawie wszystko"
PlayStation 5 Pro cały czas jest szeroko komentowane w branży, lecz zazwyczaj są to negatywne wypowiedzi. Jeden z analityków stwierdził, że konsola jest nieco jak Mercedes-AMG.
Choć nastroje są wyjątkowo negatywne, to faktyczne zainteresowanie konsolą wciąż jest zagadką. Niejednokrotnie byliśmy świadkami sytuacji, w której krytyka nie wpłynęła znacząco na decyzje klientów. Czy PS5 Pro stanie się sprzedażowym hitem? Czas pokaże.
Serwis Gamesindustry.biz dotarł do kilku analityków, aby zapytać o szanse konsoli na podbicie rynku. Odpowiedzi były w większości przypadków podobne. Najprawdopodobniej powtórzy się przypadek PS4 Pro, kiedy to sprzęt trafił do kilkunastu milionów odbiorców. Część analityków zdecydowała się nawet na bardzo interesujące i nietypowe porównania. Ich zdaniem, chęć zakupu ulepszonej konsoli wyraża głównie najbardziej oddana grupa fanów PlayStation.
Jeden z analityków wspomniał, że PS5 Pro pod pewnym względem będzie jak Mercedes-AMG.
W pewnym sensie jest to jak Mercedes-AMG, ulepszona wersja już potężnego produktu dla najwyższego segmentu rynku - Dr Serkan Toto (CEO Kantan Games)
Rhys Elliott (Midia Research) stwierdził, że marka PlayStation stała się podobna do Apple.
PlayStation jest tutaj podobne do Apple, ale na znacznie mniejszą skalę. To prawie jak marka lifestylowa - i są fani PlayStation, którzy kupią prawie każdy nowy produkt tej marki. Podobnie jak w przypadku Apple. Niszowy rynek VR był jednak zbyt dużym wyzwaniem dla fanów PS5.
Gracze są zgodni, że Sony przesadziło z ceną, choć całość zostałaby inaczej odebrana, gdyby konsola od początku posiadała napęd optyczny.