Assassin's Creed Shadows zaoferuje nową jakość? Specjaliści analizują grafikę

Gry
1927V
Assassin's Creed Shadows
Mateusz Kucharski | 17.06, 12:32

To będzie jedna z najważniejszych premier tego roku. Assassin's Creed: Shadows trafi na rynek już za kilka miesięcy. Czy produkcja Ubisoftu zaprezentuje nam nową jakość kwestii grafiki? Sprawdźcie analizę od Digital Foundry.

Niedawne Ubisoft Forward w końcu zapewniło nam wgląd w gameplay z AC Shadows. Jak podkreślają twórcy, będzie to pierwsza odsłona serii, która ukaże się wyłącznie na PS5, XSX|S i PC oraz ominie poprzednią generację konsol. Po takich zapowiedziach możemy oczekiwać, że Shadows będzie znaczącym ulepszeniem względem tego, co widzieliśmy chociażby w Valhalli lub Mirage.

Dalsza część tekstu pod wideo

Digital Foundry szczegółowo przeanalizowało ostatni gameplay. Specjaliści potwierdzają, że w grze zobaczymy nowe techniki, które korzystnie wpłyną na jakość obrazu, m.in. RTGI (Ray Traced Global Illumination). Światło będzie blokowane przez określone elementy, co ma ograniczyć występowanie nienaturalnego oświetlenia np. pomieszczeń. Póki co działa to dobrze w przypadku nieco większych przestrzeni, lecz mniejsze obiekty w dalszym ciągu nie posiadają odpowiedniego cieniowania. Dodatkowo niektóre efekty związane z oświetleniem pojawiają się dopiero, gdy gracz podejdzie wystarczająco blisko.

DF zwraca również uwagę na odbicia. Wiele z nich posiada artefakty, które nie są aż tak trudne do dostrzeżenia. Nawet na tym krótkim fragmencie zaobserwowano dość sporo aliasingu związanego z cieniami. Widać to także na cutscenkach. Zdaniem Digital Foundry, cienie wyglądają bardzo podobnie do tych, które obserwowaliśmy w poprzednich grach z serii AC.

Na pochwałę zasługuje interakcja z otoczeniem, choć na gameplayu jest ona dość ograniczona. Sama rozgrywka została zaprezentowana w 30 klatach na sekundę, a do tego mieliśmy do czynienia z przycinkami. Digital Foundry liczy, że stuttering zniknie do premiery gry. Otwartą kwestią pozostaje także tryb wydajności. Specjaliści zaznaczają, że Ubisoft nie powinien mieć zbyt dużych trudności z dodaniem 60 klatek, gdyż firma już wcześniej tworzyła piękne gry z graficznymi opcjami do wyboru. Za przykład podano tu Avatar Frontiers of Pandora. Gra posiada obecnie aż trzy tryby graficzne.

Assassin's Creed Shadows już teraz ma prezentować znaczące ulepszenia technologiczne, lecz istnieją problemy, które należy rozwiązać. Premiera tytułu odbędzie się już 15 października.

Źródło: Digital Foundry

Komentarze (71)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper