Starfield dostał nie tylko 60 fps. Gra wygląda na XSX znacznie lepiej niż w 2023 roku. Analiza grafiki

Gry
1450V
Starfieldq
Bartosz Dawidowski | 23.05, 10:44

Czy Starfield faktycznie działa obecnie w stabilnych 60 fps na Xbox Series X|S? Temat ostastniej aktualizacji najnowszego dzieła Bethesdy sprawdziła redakcja Digital Foundry.

W Starfield na XSX pojawiła się wraz z najświeższą aktualizacją opcja włączenia priorytetu wydajność, celującego w płynność animacji na poziomie 60 fps. Aktywacja trybu wydajności wiąże się - jak łatwo się domyślić - z pogorszeniem pewnych parametrów graficznych, ale w zamian otrzymujemy znacznie wyższą płynność animacji. W analizie Digital Foundry okazuje się, że w największych miastach w Starfield możemy liczyć na framerate w okolicach 40-50 fps. Gra uzyskuje poziom 60 fps na XSX w obszarach mniej obciążających hardware, takich jak powierzchnie planet. Tytuł doskonale działa podczas walk, np. we wrogich bazach, utrzymując w takich sytuacjach 60 fps.

Dalsza część tekstu pod wideo

O niebo lepiej Starfield działa w trybie 30 fps (moduł priorytetu jakości grafiki), niż w momencie premiery. Gra bez problemu utrzymuje zadany poziom animacji, nawet w największych miastach gry, gdzie dawniej zdarzały się częste spadki poniżej 20 fps. W dzikich terenach, np. na powierzchniach planet, tytuł trzyma 40 fps.

Co warto podkreślić - gra wygląda obecnie wyraźnie lepiej, szczególnie na dalszych planach, podczas używania trybu Jakości grafiki. Digital Foundry pokazuje dużą poprawę obrazu w 3 minucie nagrania względem premierowej wersji ("launch code"). Tytuł oferuje obecnie m.in. większy promień rysowania obiektów, lepszy LOD i ładniejsze wyostrzanie tekstur. To wszystko przy znacznie lepszym frameracie w miastach niż podczas premiery.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.

Źródło: https://youtu.be/vhTEyzy8F3o

Komentarze (80)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper