Microsoft ma pomysł jak podbić Japonię - darmowe gry zachęcą do konsoli?

Sytuacja Xboksa One w Japonii jest tragiczna. Nawet wielkie obniżki urządzenia nie skłaniają mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni do sprzętu amerykańskiej korporacji. Przedstawiciele firmy nie zamierzają odpuścić i rozpoczynają kolejną ofensywę.
Mieszkańcy Japonii systematycznie odchodzą od konsol stacjonarnych. Czasami – dzięki głośnej premierze – przypominają sobie o podłączeniu urządzeń do telewizorów, ale zazwyczaj dzieje się tak tylko w przypadku gier Nintendo oraz przy debiutach wybranych pozycji na sprzęty Sony.
Microsoft nigdy nie podbił tego kraju i pewnie nie zrobi tego dzięki Xboksowi One, jednak przedstawiciele firmy chcą walczyć o klientów.




Z tego powodu zorganizowano specjalną promocję „Xbox Spring Game Festival”, dzięki której zainteresowani gracze przy zakupie Xboksa One otrzymają za darmo lub za drobną opłatę (w zależności od sklepu) następujące pozycje – , Evolve i Battlefield: Hardline. Promocja trwa do 31 marca.
To nie koniec kuszenia klientów – kolejna oferta zainteresuje graczy, którzy chcą nabyć drugi kontroler. Wszystkie urządzenia (pady do Xboksa One oraz Xboksa 360) będą sprzedawany ze 1000 jenową zniżką do 10 maja.
Czy te inicjatywy podbiją zainteresowanie konsolą w Japonii? Wątpię, lecz trzeba przyznać, że Microsoft przynajmniej próbuje zawalczyć o ten atrakcyjny rynek.