Nad Starfieldem pracowało prawie 4 razy więcej osób niż nad Falloutem 4

Gry
1973V
Starfield
Igor Chrzanowski | 14.04, 18:11

Bethesda Game Studios to obecnie jedna z największych na świecie organizacji pracujących nad grami AAA, na której gry czekają dziesiątki milionów graczy z całego świata. Rozwój studia w ostatniej dekadzie dobitnie pokazuje jak działa nasza branża.

Fallout 4 był dla Bethesdy jedną z największych gier nad jakim pracowali w swojej historii i jednym z tych momentów w dziejach studia, które zdefiniowały je na nowo. Jak się okazuje, nad przełomowym projektem z 2015 roku pracowało "zaledwie" 150, co jak na dzisiejsze czasy nie wydaje się być aż tak ogromną liczbą. Skąd znamy te dane? Will Shen, były Design Director w Bethesda Game Studios wspomniał o tym na swoim profilu Linkedin, gdzie ujawnił kilka innych ciekawostek.

Dalsza część tekstu pod wideo

 Fallout 76, czyli wielkie MMO w świecie post-apo zostało stworzone przez 330 osób, które to miało zapewnić legendarne już "16 times the details", o jakich mówił swego czasu Todd Howard. Jeśli zaś chodzi o Starfielda, ostatnie wielkie RPG od uwielbianego przez wszystkich studia zostało opracowane przy pomocy ponad 550 osób, czyli prawie 4 razy więcej niż Fallout 4. Co ciekawe Fallout 4: Far Harbor jest do dziś najlepiej sprzedającym się DLC w dziejach firmy, a pracowało nad nim tylko 60 osób.

Na koniec dowiedzieliśmy się, że prace nad kolejnym projektem studia, czyli zapewne TES VI, trwają co najmniej od stycznia 2022 roku.

Nad Falloutem 4 pracowało ponad 150 osób, nad Falloutem 76 nad 330, a nad Starfieldem ponad 550.

Far Harbor to najlepiej sprzedający się dodatek DLC autorstwa Bethesda Game Studios, opracowany w niecałe 8 miesięcy przez zespół składający się z mniej niż 60 deweloperów.

Pracę nad niezapowiedzianym projektem (TES VI) trwały od stycznia 2022.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.

Źródło: Twitter

Komentarze (141)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper