Twórcy Final Fantasy XV zdradzają informacje o grze i mamy zapis rozgrywki z dema

W trakcie dzisiejszej prezentacji przedstawiciele Square Enix bardzo chętnie wypowiadali się na temat najnowszej odsłony Final Fantasy. Gra znajduje się wciąż w produkcji (aktualnie 60% elementów zostało przygotowanych), ale już teraz możemy zapoznać się ze sporą ilością ciekawostek. Czekacie na ten tytuł? To czytajcie i oglądajcie!
Bez zbędnego przedłużania tak prezentują się szczegóły:
- Bloki i uniki kosztują MP.
- Można wybierać umiejętności broni za pomocą D-pada.
- Ekran tytułowy zmienia się względem czasu rzeczywistego (dzień / noc).
- Bohater nie może pójść za daleko do wody w wersji demonstracyjnej, ale w pełnej wersji gry ten element będzie zmieniony.
- Współtowarzysze broni reagują na ruchy Noctisa – kiedy on zmieni prędkość poruszania się, oni będą automatycznie reagować.
- Czerwony “Encounter Gauge” pojawia się, gdy wrogowie są zbyt blisko. W tym momencie znika znacznik.
- Nie wszystkie potwory są wrogo nastawione, ale będą bronić się w przypadku ataku.
- Zmniejszanie MP jest ukazane przez niebieski efekt.
- „Rush” może wywołać ciągłość ataków.
- W trakcie walki można zmienić broń.
- Żółte znaczniki wskazują cele.
- Jednym z wielkich bossów w demie jest „Behemoth Smoke Eye” – można go znaleźć idąc za jego śladami.
- Głównym celem dema jest zbieranie pieniędzy, aby móc naprawić samochód głównego bohatera. Zabicie wspomnianego Behemotha daje dużo pieniędzy.
- Towarzysze będą nas wołać, gdy zauważą coś ciekawego.
- W nocy jest zdecydowanie bardziej niebezpiecznie niż w ciągu dnia.
- Trucizna jest oznaczona czerwonym efektem.
- Jedzenie przygotowanych potraw daje korzystne efekty. Można otrzymać bonus do ataku i szybkości.
- Można szybko podróżować pomiędzy miejscami kempingowymi – to w nich będziemy jeść i regenerować siły.
- Jeśli przejdziemy na wyższą płaszczyznę (górkę? Kładkę?), będziemy bezpieczni od niektórych ataków dystansowych i wtedy możemy zregenerować MP.
- Gdy stracimy całe zdrowie to postać nie umiera od razu – bohater może zostać uzdrowiony przez partnerów. Dopiero po upływie czasu (czerwony wskaźnik) postać umrze.
- Demo nie będzie działać w płynnym 1080p i 30 klatkach na sekundę. Jednak jest to cel pełnej wersji pozycji.
- Mapa pełnej gry jest 10-20 razy większa niż obszar, który trafił do dema.
- Demo nie będzie miało wdrożonego systemu pogody, ponieważ efekty pogodowe nie zostały przygotowane na czas.
- Noctis w trakcie dema ma swój phantom sword. Jednak podczas rozgrywki można znaleźć inne bronie i z nich korzystać.
- Ataki zespołowe są bardzo potężne, ale nie ma ich wielu w wersji demonstracyjnej.
- Po zakończeniu głównego wątku dema to nie koniec. Będzie można odblokować kolejne zadania i kontynuować poszukiwania nowych phantom sword.
- Stan rozgrywki nie zostanie przeniesiony do pełnej wersji gry, ale może mieć wpływ na rozgrywkę.
- Zakończenie dema będzie zawierać elementy głównej fabuły.
- Adamantoise nie pojawi się w demie, ale trafi do pełnej gry.
- Gra została przygotowana w 60%.
- W przyszłym tygodniu odbędzie się kolejna prezentacja w Londynie.




Rozgrywka rozpoczyna się od około 35 minuty.
Jeśli nie lubicie zdecydowanie za długiego wstępu - czysty gameplay:
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Final Fantasy XV.