Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 20.02.2015 15:37
Twórcy Final Fantasy XV zdradzają informacje o grze i mamy zapis rozgrywki z dema
955V

Twórcy Final Fantasy XV zdradzają informacje o grze i mamy zapis rozgrywki z dema

W trakcie dzisiejszej prezentacji przedstawiciele Square Enix bardzo chętnie wypowiadali się na temat najnowszej odsłony Final Fantasy. Gra znajduje się wciąż w produkcji (aktualnie 60% elementów zostało przygotowanych), ale już teraz możemy zapoznać się ze sporą ilością ciekawostek. Czekacie na ten tytuł? To czytajcie i oglądajcie! 

Bez zbędnego przedłużania tak prezentują się szczegóły:

  • Bloki i uniki kosztują MP.
  • Można wybierać umiejętności broni za pomocą D-pada.
  • Ekran tytułowy zmienia się względem czasu rzeczywistego (dzień / noc).
  • Bohater nie może pójść za daleko do wody w wersji demonstracyjnej, ale w pełnej wersji gry ten element będzie zmieniony.
  • Współtowarzysze broni reagują na ruchy Noctisa – kiedy on zmieni prędkość poruszania się, oni będą automatycznie reagować.
  • Czerwony “Encounter Gauge” pojawia się, gdy wrogowie są zbyt blisko. W tym momencie znika znacznik.
  • Nie wszystkie potwory są wrogo nastawione, ale będą bronić się w przypadku ataku.
  • Zmniejszanie MP jest ukazane przez niebieski efekt.
  • „Rush” może wywołać ciągłość ataków.
  • W trakcie walki można zmienić broń.
  • Żółte znaczniki wskazują cele.
  • Jednym z wielkich bossów w demie jest „Behemoth Smoke Eye” – można go znaleźć idąc za jego śladami.
  • Głównym celem dema jest zbieranie pieniędzy, aby móc naprawić samochód głównego bohatera. Zabicie wspomnianego Behemotha daje dużo pieniędzy.
  • Towarzysze będą nas wołać, gdy zauważą coś ciekawego.
  • W nocy jest zdecydowanie bardziej niebezpiecznie niż w ciągu dnia.
  • Trucizna jest oznaczona czerwonym efektem.  
  • Jedzenie przygotowanych potraw daje korzystne efekty. Można otrzymać bonus do ataku i szybkości.
  • Można szybko podróżować pomiędzy miejscami kempingowymi – to w nich będziemy jeść i regenerować siły.
  • Jeśli przejdziemy na wyższą płaszczyznę (górkę? Kładkę?), będziemy bezpieczni od niektórych ataków dystansowych i wtedy możemy zregenerować MP.
  • Gdy stracimy całe zdrowie to postać nie umiera od razu – bohater może zostać uzdrowiony przez partnerów. Dopiero po upływie czasu (czerwony wskaźnik) postać umrze.
  • Demo nie będzie działać w płynnym 1080p i 30 klatkach na sekundę. Jednak jest to cel pełnej wersji pozycji.
  • Mapa pełnej gry jest 10-20 razy większa niż obszar, który trafił do dema.
  • Demo nie będzie miało wdrożonego systemu pogody, ponieważ efekty pogodowe nie zostały przygotowane na czas.
  • Noctis w trakcie dema ma swój phantom sword. Jednak podczas rozgrywki można znaleźć inne bronie i z nich korzystać.
  • Ataki zespołowe są bardzo potężne, ale nie ma ich wielu w wersji demonstracyjnej.
  • Po zakończeniu głównego wątku dema to nie koniec. Będzie można odblokować kolejne zadania i kontynuować poszukiwania nowych phantom sword.
  • Stan rozgrywki nie zostanie przeniesiony do pełnej wersji gry, ale może mieć wpływ na rozgrywkę.
  • Zakończenie dema będzie zawierać elementy głównej fabuły.
  • Adamantoise nie pojawi się w demie, ale trafi do pełnej gry.
  • Gra została przygotowana w 60%.
  • W przyszłym tygodniu odbędzie się kolejna prezentacja w Londynie. 

Rozgrywka rozpoczyna się od około 35 minuty. 

Jeśli nie lubicie zdecydowanie za długiego wstępu - czysty gameplay:

Źródło: http://www.dualshockers.com/2015/02/20/final-fantasy-xv-episode-duscae-tons-of-info-shared-on-gameplay-and-more/

Tagi: demo Final Fantasy XV playstation 4 Square Enix xbox one