Pracownicy Rockstara krytykują ostatnie decyzje studia. "To może spowodować powrót crunchu"

Gry
1142V
GTA 6 oficjalna grafika
Mateusz Kucharski | 01.03, 13:38

W związku ze zbliżającą się premierą Grand Theft Auto 6, Rockstar chce dopracować swoją grę do granic, oraz uniknąć potencjalnych przecieków. Aby tego dokonać, firma zdecydowała się na zmianę dotychczasowego modelu pracy. Pracownicy studia od kwietnia będą musieli przejść na tryb stacjonarny. Oznacza to pracę bezpośrednio z biura przez 5 dni w tygodniu. Decyzja spotkała się z dużym niezadowoleniem.

GTA 6 to bez wątpienia najważniejsza gra 2025 roku, a może i nawet całej generacji. Popularność serii jest olbrzymia, a trailer szóstej odsłony obejrzało już ponad 178 milionów osób. Nic dziwnego, że włodarze Rockstara robią wszystko, aby dostarczyć na rynek wyjątkowy i dopracowany tytuł. Nie wszystkie decyzje firmy są pozytywnie odbierane przez pracowników studia. Plany dotyczące powrotu do pracy stacjonarnej pięć dni w tygodniu spotkały się ze sporą krytyką.

Dalsza część tekstu pod wideo

Swoje zdanie wyraził Niezależny Związek Zawodowy Wielkiej Brytanii (należą do niego również pracownicy Rockstara), który boi się powrotu crunchu:

Po tak wielu złamanych obietnicach obawiamy się, że kierownictwo może torować drogę do powrotu do toksycznych praktyk - crunchu. Kierownictwo musi ponownie przemyśleć swoje lekkomyślne decyzje i zaangażować się w rozmowy z pracownikami, aby znaleźć rozwiązanie, które będzie korzystne dla wszystkich

Nie jest to jedyna wypowiedź. Krytycznych komentarzy odnośnie tej decyzji jest więcej:

Praca z domu była kołem ratunkowym dla wielu z nas w Rockstar, pozwalając nam zrównoważyć obowiązki opiekuńcze i przenosić się w razie potrzeby. Teraz Rockstar odbiera tę deskę ratunku bez zastanowienia pracownikom, na których będzie to miało największy wpływ.

My, pracownicy, bardzo dbamy o gry, które tworzymy, a nasza pasja, umiejętności i talent nigdy nie powinny być brane za pewnik przez kierownictwo studia. To dzięki współpracy i zdrowej równowadze między życiem zawodowym a prywatnym oraz kulturze pracy, nadal tworzymy jedne z najbardziej lubianych i spektakularnych gier w naszej branży

Zmiana trybu pracy może być faktycznie problematyczna dla niektórych pracowników. Przypomnijmy, że Rockstar miał w przeszłości duże problemy z crunchem, co było szeroko komentowane w branżowych mediach. Niestety, im bliżej do premiery dużego tytułu, tym większe jest prawdopodobieństwo, że osoby decyzyjne będą wymagały więcej niż zazwyczaj. Rockstar nie jest tu jedynym przypadkiem, gdyż problem występował także w innych studiach.

Źródło: VGC

Komentarze (51)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper