DirectSR ułatwi implementację upscalingu w grach. Microsoft tłumaczy szczegóły nowego rozwiązania

Technologie
766V
Microsoft logo
Mateusz Kucharski | 29.02.2024, 16:45
PC

Technologie takie jak Nvidia DLSS, AMD FSR lub Intel XeSS to znaczące usprawnienie działania gier na komputerach. Pomimo że funkcje mają wspólny cel, jakim jest zwiększenie wydajności, to sposób ich działania trochę się różni. Dodatkowo, implementacja kilku rozwiązań może niekiedy okazać się problematyczna. Microsoft znalazł na to rozwiązanie, oto DirectSR.

Kiedy Nvidia, wraz z premierą kart z serii RTX 2000, zaprezentowała działanie funkcji DLSS, wywołało to duże zainteresowanie. Niestety pierwsza wersja nie była doskonała, choć przyrost wydajności był widoczny, to często wiązało się to ze znaczącym pogorszeniem jakości obrazu (rozmydleniem). Mijały lata, a firma dopracowywała swoje rozwiązanie. W miedzy czasie, swoje funkcje przedstawiło AMD i Intel. Upscaling zaczął być wykorzystywany w większości najważniejszych gier.

Dalsza część tekstu pod wideo

Niestety, czasami zastosowanie kilku rozwiązań w jednej grze było dosyć problematyczne. Microsoft opracował rozwiązanie tego problemu. Amerykanie zaprezentowali DirectSR, który ma być "brakującym ogniwem" między grami, a technologiami upscalingu. Rozwiązanie zostało opracowane we współpracy z czołowymi producentami kart graficznych: Nvidią, AMD i Intelem.

DirectSR to brakujące ogniwo, na które czekali deweloperzy w odniesieniu do integracji funkcji Super Resolution (często ogólnie określanych jako upscalery) w grach DirectX. To API umożliwia zastosowanie super rozdzielczości wielu dostawców poprzez wspólny zestaw wejść i wyjść. Do aktywacji różnych rozwiązań, w tym Nvidia DLSS Super Resolution, AMD FidelityFX Super Resolution i Intel XeSS wystarczy pojedyncza linijka kodu.

DirectSR może być znaczącym ułatwieniem dla twórców gier, gdyż jak wiemy, niektóre produkcje dostawały na premierę wsparcie tylko jednej technologii, kolejne dochodziły po pewnym czasie. Tak jak wspomniałem, upscalery działają w różny sposób. DLSS wykorzystuje rdzenie Tensor od Nvidii, więc użycie technologii nie jest możliwe na kartach AMD. FSR od AMD to rozwiązanie programowe, więc działa również na kartach Nvidii. DirectSR ma pomóc twórcom gier, aczkolwiek skorzystają na tym również gracze.

Źródło: The Verge

Komentarze (13)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper